SMART OOH PLANNING
Plánujte a vyhodnocujte své venkovní reklamní kampaně tak jako nikdy předtím
BigPlan je revoluční nástroj pro plánování a vyhodnocování kampaní venkovní reklamy, který vznikl ve spolupráci společností BigMedia a O2 Media.
BigPlan čerpá big data z pohybu, chování a zájmů
5 milionů uživatelů mobilní sítě O2
(data se přepočítávají na celou populaci ČR 8+ = 9 682 197 lidí)
Z 5 milionů uživatelů mobilní sítě O2
2,42 milionu používá mobilní internet
V rámci pevné sítě
700 tis. domácností používá pevný internet 308 tis. domácností sleduje O2 TV
Tito zákazníci generují obrovské množství dat o své poloze, své mobilní komunikaci, aktivitě na internetu, při sledování televize, při nákupech v e-shopech a v neposlední řadě při běžné komunikaci se svým mobilním operátorem. Se souhlasem zákazníka jsou tato anonymizovaná a agregovaná data využitelná marketingově pro přesné cílení na konkrétní zákazníky.
Chování a zájmy těchto uživatelů služeb společnosti O2 umožňují jejich přesné rozdělení do vybraných cílových skupin a pro BigPlan už je pak snadné sestavit kampaně přesně zacílené právě na požadovanou cílovou skupinu klienta.
Pohyb SIM karet těchto uživatelů vytváří obrovské objemy dat, která O2 vyhodnocuje a převádí na proud populace po jednotlivých pozemních komunikacích.
BigPlan kombinuje data o pohybu SIM karet uživatelů O2 (přepočítáno na celou populaci ČR 8+) s parametry venkovních reklamních ploch spol. na dané pozemní komunikaci.
Výsledkem je pak přesná znalost zásahu každého našeho venkovního reklamního nosiče, a to i podle jednotlivých cílových skupin. (minimální velikost kampaně je 5 ploch)
Pro porovnání: TV kampaně jsou plánovány na základě vzorku 1.850 domácností (4.470 jedinců), tedy na cca 1.000 krát menším vzorku lidí než v případě BigPlanu.
Zdroj: ATO, O2 Media, březen 2017
Zkombinování dat o pohybu uživatelů a sítě venkovní reklamy
BigMedia poskytla data o své síti reklamních nosičů, přičemž pro každý nosič známe jeho přesnou polohu pomocí GPS souřadnic a azimut, tedy ideální natočení. O2 media disponuje daty o proudech populace po komunikacích, které proloží sítí našich reklamních zařízení. Vycházíme z předpokladu, že každé reklamní zařízení je viditelné pod úhlem max. 120° a z max. vzdálenosti, která je specifická pro každý typ reklamního panelu. Vzniknou nám tím kužely, ve kterých můžeme počítat pohyb populace. Každého uživatele zahrneme, pokud je během pohybu v kuželu s reklamní plochou v úhlu <60°. Získáme tak hrubá data o pohybu populace kolem konkrétního reklamního zařízení.
Geografická dataMobilní uživatelé generují množství geolokačních dat o své poloze. Tato data lze algoritmicky převést na proud populace po pozemních komunikacích. Díky nim je možné stanovit heat mapy pohybu populace a to i po jednotlivých cílových skupinách. Výše příklad heat mapy s pohybem populace kolem reklamních zařízení v Praze, ze které po měsíci vyplyne top 50 reklamních ploch s největším množstvím kontaktních příležitostí. |
PŘEHLED
CÍLOVÝCH SKUPIN
Pohlaví
muži
ženy
Věk
< 18
18+
18–24
25–39
40–59
> 60
Zájmy
auto & moto
bydlení, domácnost, zahrada
cestování, kultura
finance
foodies
kariéra, vzdělávání, zdraví
nákupy, móda
rodiny s dětmi
sport, hry
telekomunikace
pets
drobní podnikatelé
Lokalita
14 krajů
77 okresů
Socioek. skupiny
A + B
C
D + E
Auto & Moto
zájemci o nová i ojetá auta a motocykly, fan kluby, výrobci aut
Bydlení & Domácnost & Zahrada
zájemci o rekonstrukce a stavby domů/bytů, realitní kanceláře, obchod s nemovitostmi, nábytek, hobbymarkety
Cestování & Kultura
zájemci o cestování, ubytování, cestovní, kanceláře, letenky, volnočasové aktivity, relax
Finance
zájemci o finanční instituce, banky, pojišťovny, finanční poradenství a gramotnost
Foodies
zájemci o recepty, vaření, diety, restaurace, hospody, weby/blogy o jídle, řetězce rychlého občerstvení, festivaly jídla, farmářské trhy, pivovary, on-line nákupy potravin
Kariéra & Vzdělávání & Zdraví
zájemci o vyhledávání zaměstnání, vzdělávání, rekvalifikace, vysoké školy, lékárny, bio
Nákupy & Móda
zájemci o módu, elektroniku, hračky, dárky, kosmetiku, aukce, bazary
Pets
zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře, chovatelské potřeby
Drobní podnikatelé
malí podnikatelé a živnostníci (O2 segmentace zákazníků)
Rodiny s dětmi
zájemci o dětské portály, hračky, potřeby pro kojence/děti, školy, školky, pediatry
Sporty & Hry
zájemci o sportovní zpravodajství, sporty pro fanoušky i sportovce, hry, sázení, koníčky
Telekomunikace
zájemci o mobilní operátory, telekomunikace, tarify
Jak se tvoří zájmový segment cílové skupiny
Video představuje postup při vytváření nového zájmového segmentu PETS – zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře či chovatelské potřeby -, na který lze cílit kampaně venkovní reklamy.
žena,
věk: 18+, učitelka,
zájmy: nákupy, móda
DODÁME
STANDARDNÍ
MEDIÁLNÍ
UKAZATELE
VAŠÍ KAMPANĚ
REACH
Celkový počet unikátních kontaktů s kampaní
IMPRESE
Celkový počet kontaktů s kampaní, celkový kumulovaný zásah kampaně
FREKVENCE
Průměrný počet kontaktů s kampaní pro všechny uživatele, kteří měli alespoň 1 kontakt s kampaní (Imprese / Reach)
GRP
(Gross Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % z celkové populace ČR (jednotlivec může být započítán vícekrát)
TRP
(Target Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v konkrétní cílové skupině (jednotlivec může být započítán vícekrát)
CPT
(Cost Per Thousand) – Cena za tisíc oslovených kontaktů (v Kč) (porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy, CPT = (cena kampaně / Imprese) x 1 000 kontaktů)
muž,
věk: 40 – 59 let, manažer,
zájmy: pets
BIGPLAN
NAPLÁNUJE
A VYHODNOTÍ
VAŠE OOH
KAMPANĚ
Na maximální zásah vaší cílové skupiny za vámi stanovený mediální rozpočet
Na maximální zásah požadované kombinace cílových skupin
Na vámi požadovaný fixní Reach (celkový počet unikátních kontaktů s kampaní)
Na maximální zásah z požadovaného počtu reklamních ploch
Optimalizace kampaní nejen pro frekvenci Reache 1+, ale i pro 3+, 5+ a 8+
(vysokofrekvenční kampaně)
Post-buy vyhodnocení na základě reálného pohybu osob v daném měsíci vaší kampaně pro vámi stanovenou cílovou skupinu a frekvenci Reache
(minimální velikost kampaně je 5 ploch)
Příklady srovnání reálných bigboardových kampaní se stejnými kampaněmi připravenými pomocí BigPlanu
Pokud by kampaně zadavatelů byly plánovány pomocí BigPlanu, dosáhly by výrazně lepších výsledků a finanční prostředky zadavatelů by byly vynaloženy efektivněji.
muž,
věk: 25 – 39 let, programátor,
socioek. skupina A+B
SMART OOH PLANNING
BigPlan je revoluční nástroj pro plánování a vyhodnocování kampaní venkovní reklamy, který vznikl ve spolupráci společností BigMedia a O2 Media.
BigPlan čerpá big data z pohybu, chování a zájmů
4 milionů uživatelů mobilní sítě O2
(data se přepočítávají na celou populaci ČR 8+ = 9 682 197 lidí)
Ze 4 milionů uživatelů mobilní sítě O2
1,67 milionu používá mobilní internet
V rámci pevné sítě
782 tis. domácností používá pevný internet 217 tis. domácností sleduje O2 TV
Tito zákazníci generují obrovské množství dat o své poloze, své mobilní komunikaci, aktivitě na internetu, při sledování televize, při nákupech v e-shopech a v neposlední řadě při běžné komunikaci se svým mobilním operátorem. Se souhlasem zákazníka jsou tato anonymizovaná a agregovaná data využitelná marketingově pro přesné cílení na konkrétní zákazníky.
Chování a zájmy těchto uživatelů služeb společnosti O2 umožňují jejich přesné rozdělení do vybraných cílových skupin a pro BigPlan už je pak snadné sestavit kampaně přesně zacílené právě na požadovanou cílovou skupinu klienta.
Pohyb SIM karet těchto uživatelů vytváří obrovské objemy dat, která O2 vyhodnocuje a převádí na proud populace po jednotlivých pozemních komunikacích.
BigPlan kombinuje data o pohybu SIM karet uživatelů O2 (přepočítáno na celou populaci ČR 8+) s parametry venkovních reklamních ploch spol. na dané pozemní komunikaci.
Výsledkem je pak přesná znalost zásahu každého našeho venkovního reklamního nosiče, a to i podle jednotlivých cílových skupin. (minimální velikost kampaně je 5 ploch)
Pro porovnání: TV kampaně jsou plánovány na základě vzorku 1.850 domácností (4.470 jedinců), tedy na cca 1.000 krát menším vzorku lidí než v případě BigPlanu.
Zdroj: ATO, O2 Media, březen 2017
Zkombinování dat o pohybu uživatelů a sítě venkovní reklamy
BigMedia poskytla data o své síti reklamních nosičů, přičemž pro každý nosič známe jeho přesnou polohu pomocí GPS souřadnic a azimut, tedy ideální natočení. O2 media disponuje daty o proudech populace po komunikacích, které proloží sítí našich reklamních zařízení. Vycházíme z předpokladu, že každé reklamní zařízení je viditelné pod úhlem max. 120° a z max. vzdálenosti, která je specifická pro každý typ reklamního panelu. Vzniknou nám tím kužely, ve kterých můžeme počítat pohyb populace. Každého uživatele zahrneme, pokud je během pohybu v kuželu s reklamní plochou v úhlu <60°. Získáme tak hrubá data o pohybu populace kolem konkrétního reklamního zařízení.
Geografická data
Mobilní uživatelé generují množství geolokačních dat o své poloze. Tato data lze algoritmicky převést na proud populace po pozemních komunikacích. Díky nim je možné stanovit heat mapy pohybu populace a to i po jednotlivých cílových skupinách. Výše příklad heat mapy s pohybem populace kolem reklamních zařízení v Praze, ze které po měsíci vyplyne top 50 reklamních ploch s největším množstvím kontaktních příležitostí.
PŘEHLED
CÍLOVÝCH SKUPIN
žena,
věk: 18+, učitelka,
zájmy: nákupy, móda
Pohlaví
muži
ženy
Věk
< 18
18+
18–24
25–39
40–59
> 60
Zájmy
auto & moto
bydlení, domácnost, zahrada
cestování, kultura
finance
foodies
kariéra, vzdělávání, zdraví
nákupy, móda
rodiny s dětmi
sport, hry
telekomunikace
pets
drobní podnikatelé
Lokalita
14 krajů
77 okresů
Socioek. skupiny
A + B
C
D + E
Auto & Moto
zájemci o nová i ojetá auta a motocykly, fan kluby, výrobci aut
Bydlení & Domácnost & Zahrada
zájemci o rekonstrukce a stavby domů/bytů, realitní kanceláře, obchod s nemovitostmi, nábytek, hobbymarkety
Cestování & Kultura
zájemci o cestování, ubytování, cestovní, kanceláře, letenky, volnočasové aktivity, relax
Finance
zájemci o finanční instituce, banky, pojišťovny, finanční poradenství a gramotnost
Foodies
zájemci o recepty, vaření, diety, restaurace, hospody, weby/blogy o jídle, řetězce rychlého občerstvení, festivaly jídla, farmářské trhy, pivovary, on-line nákupy potravin
Kariéra & Vzdělávání & Zdraví
zájemci o vyhledávání zaměstnání, vzdělávání, rekvalifikace, vysoké školy, lékárny, bio
Jak se tvoří zájmový segment cílové skupiny
Video představuje postup při vytváření nového zájmového segmentu PETS – zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře či chovatelské potřeby -, na který lze cílit kampaně venkovní reklamy.
DODÁME
STANDARDNÍ
MEDIÁLNÍ
UKAZATELE
VAŠÍ KAMPANĚ
muž,
věk: 40 – 59 let, manažer,
zájmy: pets
REACH
Celkový počet unikátních kontaktů s kampaní
IMPRESE
Celkový počet kontaktů s kampaní, celkový kumulovaný zásah kampaně
FREKVENCE
Průměrný počet kontaktů s kampaní pro všechny uživatele, kteří měli alespoň 1 kontakt s kampaní (Imprese / Reach)
GRP
(Gross Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % z celkové populace ČR (jednotlivec může být započítán vícekrát)
TRP
(Target Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v konkrétní cílové skupině (jednotlivec může být započítán vícekrát)
CPT
(Cost Per Thousand) – Cena za tisíc oslovených kontaktů (v Kč) (porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy, CPT = (cena kampaně / Imprese) x 1 000 kontaktů)
BIGPLAN
NAPLÁNUJE
A VYHODNOTÍ
VAŠE OOH
KAMPANĚ
muž,
věk: 25 – 39 let, programátor,
socioek. skupina A+B
Na maximální zásah vaší cílové skupiny za vámi stanovený mediální rozpočet
Na maximální zásah požadované kombinace cílových skupin
Na vámi požadovaný fixní Reach (celkový počet unikátních kontaktů s kampaní)
Na maximální zásah z požadovaného počtu reklamních ploch
Optimalizace kampaní nejen pro frekvenci Reache 1+, ale i pro 3+, 5+ a 8+
(vysokofrekvenční kampaně)
Post-buy vyhodnocení na základě reálného pohybu osob v daném měsíci vaší kampaně pro vámi stanovenou cílovou skupinu a frekvenci Reache
(minimální velikost kampaně je 5 ploch)
Ukázka podoby reportu plánování měsíční kampaně na maximální zásah požadované cílové skupiny za daný rozpočet klienta
Příklady srovnání reálných bigboardových kampaní se stejnými kampaněmi připravenými pomocí BigPlanu
Pokud by kampaně zadavatelů byly plánovány pomocí BigPlanu, dosáhly by výrazně lepších výsledků a finanční prostředky zadavatelů by byly vynaloženy efektivněji.