- Úvodní stránka
- Jak na efektivní OOH
Jak na
efektivní OOH
Obecně platí, že v jednoduchosti je krása. Jednoduchý, stručný, jasně čitelný, nápaditě zpracovaný a hlavně dobře zapamatovatelný vizuál funguje nejlépe a zvyšuje kvalitu zásahu vaší OOH kampaně. Sepsali jsme vám proto 10 tipů, abyste si mohli jednoduše připravit ten nejlepší vizuál venkovní reklamy.
V jednoduchosti je krása
Prvotní kontakt s plakátem venkovní reklamy často začíná na větší pohledové vzdálenosti a tomu je třeba uzpůsobit celkovou koncepci zpracování. Ideální motiv venkovní reklamy se proto skládá maximálně z 5 částí.
Upoutejte pozornost
Cílem obrázku je maximálně upoutat pozornost a přimět cílovou skupinu k očnímu kontaktu s vaší kampaní. Výběr obrázku nebo podkladu je proto pro úspěch klíčový. Musí hned zaujmout a přitáhnout pozornost.
Fotka často funguje lépe než grafika. Výzkum Nielsen Admosphere prokázal závislost mezi pozitivním hodnocením kreativy a ochotou pořídit si výrobek nebo službu.
Podpořte účinnost
Cílem motivu pozadí je podpořit hlavní fotografii nebo obrázek. Koncepce zpracování pozadí by měla být nerušivá bez roztříštění na mnoho malých nebo různobarevných sektorů.
Snažte se, aby motiv pozadí byl maximálně celistvý, jednoduše uchopitelný a nerušivý.
Využijte kontrastů
Výběr barev je důležitý pro čitelnost a srozumitelnost vašeho vizuálu. Vhodná barevná kombinace výrazně napomáhá čitelnosti a účinnosti komunikovaného sdělení.
Firemní barvy fungují, pokud je vaše cílová skupina spojená s vaší značkou. Pozor ale na výběr tónu dané barvy. Každá barva může působit pozitivně i negativně. Například červená může znamenat život, akci, ale také agresi. Šedivá může působit elegantně, ale také nudně.
Váš text
Váš text
Váš text
Váš text
Váš text
Váš text
Krátké a srozumitelné
Cílem krátkého textu je popsat produkt, službu nebo reklamní sdělení vašemu stávajícímu nebo potenciálně novému zákazníkovi. Pozor na příliš mnoho slov a složité nečitelné písmo. Průměrná délka kontaktu s vaší venkovní reklamou je zhruba 7 až 10 vteřin. Využívejte jednoduché fonty a kontrastní pozadí. Text neusazujte do spadu 20 cm po obvodu.
Vytiskněte si celý motiv na formát A4 a podívejte se na něj ze vzdálenosti cca 2 m.
Ukažte, kdo jste
Cílem je ukázat potenciálnímu zákazníkovi, kde a u koho lze nabízený produkt nebo službu pořídit. Velikost loga nebo názvu společnosti je třeba zvážit v souvislosti se znalostí vaší značky. Značky s vysokou znalostí si mohou dovolit menší a méně výrazné logo – lidé si logo se značkou okamžité spojí. Naopak značka s nízkou znalostí potřebuje logo větší a výraznější. Pozor na to, že více značek na jednom nosiči tříští pozornost – „vítěz bere vše“ – silnější značka poutá výrazně více pozornosti než značka méně známá.
Logo doporučujeme umístit spíše na pravou stranu reklamní plochy.
Kde, jak a kam
V případě dostatečné obecné povědomosti o vaší značce není nutné uvádět webové stránky nebo kontakt. U menších – méně známých společností, doporučujeme uvést alespoň webové stránky. Většina vašich zákazníků vás poté buď najde přímo přes váš web, nebo přes internetový vyhledávač. Telefonický kontakt není nutný – je hůře zapamatovatelný.
V případě navigace k vaší provozovně je nutné, aby piktogram, šipka nebo adresa prodejny byla ihned pochopitelná. Jednoduché směrové šipky a vzdálenost fungují nejlépe.
2D, 3D, LED, showcase
Venkovní reklama nabízí široké spektrum kreativních řešení vaší komunikace. Inovativní a nadstandardní kreativní řešení ještě více přitahuje pozornost a zvyšuje znalost a zapamatovatelnost kampaní. 2D a 3D nástavby zvětší sílu vaší komunikace, LED aplikace zvýrazní to nejpodstatnější celým spektrem RGB barev a showcase ukáže váš produkt jako ve skutečné výloze.
Originální zpracování kampaně podporuje image a pozitivní vnímání propagované značky. Nástavby můžete realizovat již od 2 000 Kč za m².
Nezapomeňte, že
Výhodou venkovní reklamy je masový zásah. Myslete na to, že váš venkovní nosič neuvidí jen vaše cílová skupina. Nepromrhejte příležitost rozšířit povědomí o vaší značce, produktu nebo akci mezi další potenciální klienty a využijte příležitost pozitivně ovlivnit vnímání vašeho brandu. Venkovní reklama není jen „doplněk“ k televizní, online, rádiové nebo printové reklamě. Funguje dobře a nejlépe sama o sobě. Myslete na potenciální zákazníky, pro které muže být kontakt s nosičem venkovní reklamy tím jediným nebo prvním. Vyvarujte se vizuálů, které odkazují na reklamu v jiném médiu (například v televizi), a které porozumějí jen ti diváci, kteří viděli reklamu jinde. Připravujete se tak nejen o další potenciální zákazníky, ale můžete v nich dokonce vyvolat nepochopení, zmatení nebo i negativní emoce spojené s vaší značkou.
Mohlo by se
vám líbit
Vizualizér
Vyzkoušejte si, jak vaše reklama bude vypadat na skutečných plochách! Jednoduše na pár kliků vložíte váš motiv do vybraného formátu a hned uvidíte, jak perfektně vaše komunikace na venkovních plochách může vypadat.
Specifikace a mockupy
Všechny technické specifikace, technické listy, podklady pro přípravu vizuálu, mockupy a PSD na jednom místě. Připravte si jednoduše tisková data nebo vizualizace ke každému našemu formátu.
Kontaktujte nás
Potřebujete poradit s vaší kampaní, plánujete venkovní komunikaci nebo máte jakýkoliv dotaz k venkovní reklamě? Ať už je to cokoliv, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás.
Ať vám nic neuteče
Pošlete nám svůj e-mail a neunikne vám žádná naše akční nabídka.