- Úvodní stránka
- Měření venkovní reklamy
Měření venkovní
reklamy
Představujeme vám BigPlan – náš nástroj pro chytré plánování a vyhodnocování venkovní reklamy. Využijte tak i ve venkovní reklamě data a nejmodernější technologie pro chytré plánování, cílení a měření vašich kampaní.
Využíváme přesná data
Náš nástroj BigPlan využívá anonymizovaná a agregovaná data z mobilní sítě O2 v kombinaci s data science a umělou inteligencí. Díky tomu můžete jen s námi plánovat ty nejefektivnější OOH kampaně přesně zaměřené na vaši cílovou skupinu. Navíc získáte přehled o mediálním výkonu své komunikace.
Využíváme big data z pohybu, chování a zájmů milionů uživatelů sítě O2 na základě souhlasu se zpracováním osobních údajů pro obchodní účely
Tito uživatelé generují obrovské množství dat o své poloze, mobilní komunikaci, aktivitě na internetu, při nákupech v e-shopech nebo při sledování TV
Tato anonymizovaná a agregovaná data – přepočtena na celou populaci ČR ve věku 8+ (9 585 960 osob) – jsou se souhlasem uživatelů využitelná marketingově pro přesné cílení na konkrétní zákazníky = cílové skupiny
Pohyb SIM karet uživatelů kolem našich OOH ploch během dne za prací, nákupy, zábavou atd. nám poskytuje přesnou znalost zásahu každého našeho nosiče právě pro jednotlivé cílové skupiny
Na tyto cílové skupiny poté můžeme přesně plánovat OOH kampaně a poskytnout vám standardní mediální ukazatele, na které jste zvyklí u ostatních mediatypů
Pohyb uživatelů kolem OOH ploch
BigPlan kombinuje data o přesné poloze, osvětlení, velikosti, délce zhlédnutí a natočení každého našeho reklamního nosiče s daty o proudech populace po pozemních komunikacích. Získáme tak data o pohybu populace kolem každého konkrétního nosiče.
Geografická data
Mobilní uživatelé generují obrovské množství data o své poloze. Tato data lze algoritmicky převést na proud populace po pozemních komunikacích. Díky nim je možné stanovit heat mapy pohybu populace kolem našich ploch, a to i po jednotlivých cílových skupinách.
Plánujte své
kampaně chytře
Plánování kampaní pomocí BigPlan spočívá ve schopnosti algoritmu porovnat miliardy možných kombinací OOH ploch a vyhledat takovou, která dodá maximální možný výkon vaší kampani. BigPlan hledá takovou kombinaci venkovních ploch, která zajistí co nejvyšší počet unikátních zásahů požadované cílové skupiny.
Plánovat a vyhodnocovat můžete zdarma od pěti libovolných ploch
Zasáhněte přesně vaši cílovou skupinu podle pohlaví, věku, zájmů, lokality a socioekonomické skupiny
Získáte přehled o mediálním výkonu vaší kampaně, stejně jako u TV nebo online komunikace
Plánovat můžete na požadovaný rozpočet (budget reach), na požadované množství nosičů (maximální reach) nebo požadovaný zásah (fixní reach)
Plánování můžete optimalizovat nejen na reach 1+, tedy co největší počet unikátních zásahů, ale i na reach 3+, 5+ a 8+
Vámi preferované plochy umí BigPlan doplnit tak, aby daná kombinace vždy generovala maximální zásah vaší cílové skupiny
Přesné cílení
Plánovat a vyhodnocovat své OOH kampaně můžete přímo na vaši cílovou skupiny podle pohlaví, věku, zájmů, lokality a socioekonomické skupiny. Venkovní kampaně tak můžete plánovat na stejnou cílovou skupinu, na kterou plánujete i ostatní mediatypy.
Data o výkonu vaší kampaně
Vše co potřebujete vědět o výkonu vaší OOH kampaně. Kolik lidí ji vidělo, jak často se s ní setkali nebo kolik procent vaší cílové skupiny jste zasáhli. Poskytneme vám stejné mediální ukazatele, na které jste zvyklí u ostatních mediatypů.
Celkový počet unikátních kontaktů s kampaní. Zásah cílové skupiny / celé populace ČR 8+
Celkový počet všech kontaktů s kampaní ve vybrané cílové skupině a lokalitě / celé populaci ČR 8+
Kolikrát průměrně jsou reklamní kampaní zasaženy osoby v cílové skupině / celé populaci ČR 8+
(Gross Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v celé populaci ČR 8+ (jednotlivec může být započítán vícekrát)
(Target Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v konkrétní cílové skupině (jednotlivec může být započítán vícekrát)
(Cost Per Thousand) – Cena za tisíc oslovených kontaktů (v Kč) (porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy)
Otázky a odpovědi
Z jakých dat BigPlan naplánuje moji kampaň?
Na základě anonymizovaných a agregovaných dat o skutečném pohybu vámi definované cílové skupiny kolem venkovních reklamních ploch v předcházejícím období kampaně. Využíváme k tomu data, která jsou maximálně 3 měsíce stará.
Z jakých dat BigPlan vyhodnotí moji kampaň?
Na základě anonymizovaných a agregovaných dat o skutečném pohybu vámi definované cílové skupiny kolem ploch vaší kampaně přímo v období kampaně. Tedy pokud máte kampaň například v září, BigPlan vyhodnotí vaší kampaň přímo ze zářijových dat.
Dokážete zasáhnout i zákazníky jiných mobilních operátorů než O2?
Ano, určitě. Pro BigPlan využíváme – se souhlasem se zpracováním pro marketingové a obchodní účely – data zákazníků mobilního operátora O2. Tato data jsou anonymizována a agregována, tj. přepočtena na celou populaci ČR ve věku 8+ (9 585 960 osob), tedy včetně zákazníků i ostatních operátorů. Pro ilustraci, TV kampaně se plánují na vzorku 1 800 domácností (4 300 osob), tedy na násobně menším vzorku, než s jakým pracuje BigPlan.
Jak vypadá proces od zadání kampaně po zaslání výběru ploch?
Klientem zaslané zadání kampaně (termín, cílová skupina, budget atd.) u nás zpracujeme a zadáme do BigPlan rozhraní, kde navolíme požadované parametry kampaně. Zároveň vybereme všechny dostupné plochy pro požadované období, ze kterých BigPlan vybere nejvhodnější kombinaci ploch s největším zásahem klientovi cílové skupiny. Samotný výběr a výpočet z miliard možných kombinací probíhá automatizovaně v O2 Media. Po obdržení vybrané nejvhodnější kombinace ploch zpracujeme nabídku, kterou zasíláme klientovi včetně všech mediálních ukazatelů.
Mohu pro plánování OOH využít stejnou cílovou skupinu jako pro plánování TV nebo online kampaní?
Ano, určitě. Pro vaši značku, produkt nebo službu máte vždy předem definovanou cílovou skupinu, kterou se snažíte skrze různé reklamní kanály oslovit. Proto i pro plánování OOH můžete použít stejnou cílovou skupinu, jako pro plánování TV nebo online kampaní.
Umí BigPlan vyhodnotit i mnou naplánovanou kampaň?
Ano, BigPlan umí zdarma vyhodnotit i vámi sestavenou a naplánovanou kampaň.
Jak BigPlan zohlední, že plocha není osvětlena?
BigPlan má přesné informace o tom, jaká plocha je nebo není osvětlena a také od jaké doby neosvětlené plochy již nemusí být po setmění dobře vidět. U neosvětlených ploch se tak jejich zásah započítává jen po dobu, po kterou je plocha viditelná díky dennímu světlu. Ačkoliv kolem dané plochy auta stále jezdí i po setmění, klient od nás dostane vždy očištěná data jen za dobu, po kterou je plocha 100% viditelná.
Mohu BigPlan využít také na plochy v metru?
Ano. Poprvé jsme i do metra přinesli reálná data (anonymizovaná a agregovaná) o pohybu cestujících, která můžete využít pro chytré a přesné plánování vašich kampaní. V metru můžete BigPlan využít na digitální citylighty a citylighty.
Je možné vyhodnotit dohromady venkovní plochy a plochy v metru?
Ano. BigPlan umí cross-mediální vyhodnocení. Pokud tedy máte kampaň na venkovních plochách (např. bigboardech) a v metru (např. citylightech), tak BigPlan umí takovou kampaň vyhodnotit dohromady. Dostanete tak od nás informace o zásahu - reach, impresi, frekvenci, GRPs a TRPs za celou kampaň dohromady.
Z OOH
přímo do mobilu
Oslovte vaši cílovou skupinu, kterou jste již zasáhli vaší venkovní komunikací, navazující nabídkou pomocí SMS remarketingu OOH. Podobně jako se vám zobrazuje online reklama po návštěvě určitého webu, stejně tak můžete oslovit vaší cílovou skupinu, která viděla vaší venkovní reklamu, cílenou SMS, díky které se váš zákazník jednoduše dostane na váš web, stáhne si aplikace nebo využije nabízený promo kód.
Mohlo by se
vám líbit
Přehled formátů
Nabízíme vám největší výběr venkovní reklamy po celé České republice. Díky široké nabídce našich reklamních ploch s námi můžete realizovat nejefektivnější jak celoplošné, tak i menší úzce lokálně zacílené kampaně. Vybírejte z nejrozsáhlejší sítě bigboardů, billboardů, digitálních nosičů a mnoha dalších formátů včetně reklamy v metru, na zastávkách pražské MHD, na železnici nebo tramvajích a autobusech.
Inspirativní kampaně
Inspirujte se úspěšnými kampaněmi našich klientů. Prohlédněte si case study a ukázky kampaní využívající různé formáty, kreativní řešení, data a inovativní technologie, a inspirujte se, jak realizovat tu nejefektivnější venkovní komunikaci.
Kontaktujte nás
Potřebujete poradit s vaší kampaní, plánujete venkovní komunikaci nebo máte jakýkoliv dotaz k venkovní reklamě? Ať už je to cokoliv, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás.
Ať vám nic neuteče
Pošlete nám svůj e-mail a neunikne vám žádná naše akční nabídka.