- Úvodní stránka
- Výhody venkovní reklamy
Výhody venkovní
reklamy
Venkovní reklama (OOH; Out-Of-Home) spolehlivě buduje povědomí o propagované značce, podporuje její image a výrazně napomáhá ke zvýšení prodeje produktu či služby. Její výhodou je masový zásah. Je nepřehlédnutelná a její stálá přítomnost zaručuje trvalý efekt. Venkovní reklama vám poskytuje téměř neomezený prostor pro vaši kreativitu a možnost efektivně zasáhnout definované cílové skupiny.
Venkovní reklama funguje nonstop. Funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
Ve velkých městech nad 100 000 obyvatel si lidé vybavují venkovní reklamu častěji než reklamu na jiných mediatypech.
Celkem 79 % respondentů uvádí, že si v rámci uplynulého měsíce vybavuje nějakou venkovní reklamu. To je hned na 2. místě za TV.
Proč by OOH nemělo
chybět v žádném mediamixu
Funguje 24/7
OOH funguje nonstop. Funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Na rozdíl od TV, internetu, rozhlasu a tisku venkovní reklamu nelze vypnout, ztlumit či odložit. Působí vždy, když jste mimo domov.
Chytré plánování a cílení
Díky našemu nástroji BigPlan můžete chytře plánovat a vyhodnocovat OOH kampaně přímo na vaši cílovou skupinu. Získáte standardní mediální ukazatele vaší kampaně (Reach, Imprese, Frekvence, GRP, TRP, CPT). Máte tak jistotu, že vaše prostředky jsou vynaloženy maximálně efektivně.
Zvyšuje účinnost online a TV kampaní
OOH je vynikající doplňkový mediatyp k TV a online (search/social) kampaním, kdy výrazně zvyšuje jejich účinnost. OOH silně podporuje i následnou online aktivitu. Na internet přivede zákazníky nejefektivněji právě venkovní reklama.
Vyšší byznysové výsledky
OOH ovlivňuje nákupní chování oslovených. Kampaně využívající OOH generují znatelně vyšší byznysové výsledky. A to jak dlouhodobé, tedy hlavně budování brandu a zvyšování podílu na trhu, tak i krátkodobé prodejní cíle a aktivaci zákazníků.
Dominuje ve velkých městech
Ve velkých městech nad 100 000 obyvatel si lidé nejčastěji vybavují nějakou venkovní reklamu. OOH je tak zásadním mediatypem pro oslovení cílové skupiny ve velkých aglomeracích.
Celorepublikové i lokální kampaně
OOH nabízí možnost velkých celorepublikových kampaní i menší přesně lokálně zaměřenou komunikaci. Je také nenahraditelným médiem pro navigační systém pro vaše pobočky či provozovny.
Ve městech nad 100 tis. obyvatel si lidé nejčastěji vybavují venkovní reklamu
Venkovní reklama je zásadní mediatyp pro oslovení cílové skupiny ve velkých aglomeracích, kde žije největší procento populace České republiky. Ve velkých městech nad 100 tisíc obyvatel, si lidé vybavují nějakou venkovní reklamu častěji než reklamu na jiných mediatypech.
VENKOVNÍ REKLAMU SI VYBAVÍ NEJVÍCE LIDÍ HNED PO TV
79 % respondentů uvedlo, že si v rámci uplynulého měsíce vybavuje nějakou venkovní reklamu. OOH je tak v zapamatovatelnosti reklamy hned na druhém místě za televizí, kde si nějakou reklamu v uplynulém měsíci vybavilo 83 %. Až na dalších místech byla zmíněna online videoreklama (73 %), rádio (69 %), online bannery (68 %) nebo tisk (63 %).
Lidé ve věku 18–54 let nejvíce po TV zaznamenají reklamu v OOH
Venkovní reklamu silně vnímá i mladá generace 18–24 let. V této věkové kategorii je dokonce venkovní reklama na denní bázi zaznamenána podobně jako reklama v TV. V kategorii 25–54 let je venkovní reklama zaznamenána více než banner či videoreklama na počítači či v mobilním telefonu.
Online miluje
venkovní reklamu
Venkovní reklama vám pomůže přivést zákazníky na váš web jednoduše a cenově výhodně. Zároveň venkovní reklamou napomáháte zvýšení účinnosti přímého vyhledávání vašeho produktu, značky nebo služby, a snižujete tak náklady na placené vyhledávání. Nově dokonce můžete v rámci jedné platformy plánovat své digitální venkovní kampaně společně s online komunikací.
Google zahrnul digitální ooh mezi display a video reklamu
Digitální venkovní reklama je populární. To potvrzuje i skutečnost, že ji Google zařadil do své služby Display & Video 360. Značky tak mohou kombinovat venkovní reklamu s účinností dalších digitálních kanálů. Digitální OOH je tak již spíše "online banner ve venkovním prostředí".
OOH zvyšuje účinnost online i tv kampaní
Agentura Rapport zanalyzovala přes 2 000 marketingových kampaní ve vazbě na byznysové přínosy jejich zadavatelům. Ukázalo se, že kampaně využívající OOH ve svém mediamixu min z 15 % vygenerovaly znatelně vyšší byznysové výsledky. A to jak dlouhodobé, tedy hlavně budování brandu a zvyšování podílu na trhu, tak i krátkodobé prodejní cíle a aktivaci zákazníků. Studie rovněž potvrdila, že OOH výrazně zvyšuje účinnost TV a online kampaní.
Největší zadavatelé ooh v USA? Technologičtí giganti
Skutečnosti, že OOH skvěle dokáže oslovit koncového zákazníka, jsou si vědomi i největší světoví technologičtí giganti. V TOP 10 OOH zadavatelů v USA za rok 2022 je hned několik těchto největších tech společností – Apple, Amazon a Google. Apple v roce 2022 do venkovní reklamy investoval již 81 milionů dolarů a v Q2 2022 investoval do OOH dokonce nejvíc ze všech společností. V Q3 2022 se do top 10 zadavatelů dostal i UBER. Netflix šel zase tak daleko, že před několika lety sám koupil outdoorovou společnost, provozující billboardy v Los Angeles. Technologické firmy si uvědomují sílu venkovní reklamy a chápou její obrovský potenciál, kdy se díky digitalizaci nosičů OOH stává dalším chytrým reklamním kanálem. Google proto zahrnul mezi display a video reklamu právě i digitální OOH.
Zdroj: Statista.com; Yahoo!Finance
Mohlo by se
vám líbit
Inspirativní kampaně
Inspirujte se úspěšnými kampaněmi našich klientů. Prohlédněte si case study a ukázky kampaní využívající různé formáty, kreativní řešení, data a inovativní technologie, a inspirujte se, jak realizovat tu nejefektivnější venkovní komunikaci.
Měření venkovní reklamy
Představujeme vám BigPlan – náš nástroj pro chytré plánování a vyhodnocování venkovní reklamy. Využijte tak i ve venkovní reklamě data a nejmodernější technologie pro chytré plánování, cílení a měření vašich kampaní.
Kontaktujte nás
Potřebujete poradit s vaší kampaní, plánujete venkovní komunikaci nebo máte jakýkoliv dotaz k venkovní reklamě? Ať už je to cokoliv, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás.
Ať vám nic neuteče
Pošlete nám svůj e-mail a neunikne vám žádná naše akční nabídka.