I. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky společnosti BigMedia, spol. s r.o. upravují podmínky pro poskytování služeb spočívajících
v přenechání předem smluvených reklamních ploch objednateli do užívání a služeb souvisejících s tímto užíváním /např.
zajištění dopravy reklamních materiálů na dohodnuté místo, provedení vlastního umístění (instalace) reklamních materiálů,
reklamních spotů, inzerce, apod., pořízení fotodokumentace o provedeném umístění (instalaci), udržování a opravy reklamních
panelů a porušených reklamních materiálů po dobu reklamní kampaně, apod./.
1.2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí reklamní smlouvy specifikované v čl. III. odst. 3.1. OP, není-li v reklamní smlouvě
stanoveno jinak. Pokud bude v reklamní smlouvě odlišné ustanovení od těchto obchodních podmínek, platí ustanovení
reklamní smlouvy před těmito obchodními podmínkami.
1.3. Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost dne 12.02.2021.
II. Výklad pojmů
2.1. Dodavatel (ve smlouvě označen rovněž jako poskytovatel, pronajímatel, zhotovitel, apod.) je právnická osoba, založená a
podnikající podle českých právních předpisů, jejímž hlavním předmětem činnosti je reklamní činnost. Tato činnost spočívá
mimo jiné v provozování nosičů venkovní reklamy – reklamních panelů, resp. poskytování reklamních ploch, které jsou součástí
těchto reklamních panelů, jakož i jiných reklamních nosičů či reklamního prostoru, ať již přímo či zprostředkovaně pro reklamu
klientů, popř. „promoreklamu“ vlastní.
2.2. Objednatel (ve smlouvě označen rovněž jako odběratel, zájemce, nájemce, apod.) je právnická osoba, podnikající fyzická
osoba, případně fyzická osoba spotřebitel, kteří mají zájem objednat si od dodavatele služby uvedené v čl. I. odst. 1.1.OP, a
kteří budou užívat reklamní plochy pouze pro promoreklamu vlastní, není-li v reklamní smlouvě sjednáno jinak.
2.3. Reklama je jakékoliv sdělení objednatele umístěné po dohodě s dodavatelem na reklamní ploše obchodované dodavatelem na
reklamních panelech, na/ v dopravních prostředcích, na internetovém portálu Flowee.cz (dále také jen „portál“), apod.
2.4. Reklamním panelem se rozumí reklamní zařízení, které slouží k umístění reklamy. Aktuální seznam reklamních panelů a jejich
typů je veden u dodavatele.
2.5. Reklamní plocha označuje část reklamního panelu nebo jiného reklamního nosiče (např. dopravní prostředek) nebo
reklamního prostoru (např. portál), na které je instalován reklamní materiál s motivem reklamy, přehráván reklamní spot nebo
umístěna inzerce, apod.. Objednatel bere na vědomí, že u dopravních prostředků není možné zvolit konkrétní číslo linky, spoje,
případně vozu, na které bude reklamní materiál umístěn. Uvedení linky nebo spoje ve smlouvě je orientačního charakteru.
2.6. Reklamním spotem se rozumí digitální reklamní, informativní nebo propagační kampaň krátkého (několikavteřinového)
časového úseku v délce dle technického listu dodavatele, která je ve smluvených frekvencích nebo po smluvenou dobu
promítána na příslušné digitální reklamní ploše (zpravidla LED obrazovka).
2.7. Inzercí je označována (nikoliv však výlučně) reklama na internetovém portálu Flowee.cz v podobě jak grafické, tak PR článku,
spotu, apod. Umístění Inzerce na portálu může být na konkrétní pozici vzájemně v pravidelných intervalech prostřídáváno
s umístěním dalších maximálně dvou reklam jiných objednatelů.
2.8. Reklamní materiál je libovolný reklamní prostředek, který je možno běžně používanými způsoby instalovat na reklamní plochu
konkrétního typu reklamního panelu nebo jiného reklamního nosiče, nevyplývá-li z předmětného ustanovení smlouvy jinak.
Zejména se jedná o papírové plakáty, plachty, samolepicí folie, atd. Reklamním materiálem se pro účely těchto obchodních
podmínek rozumí rovněž nástavby, makety a jiné nadstandardní kreativní a technické řešení. Objednatel bere na vědomí, že
z důvodu předejití škod na majetku třetí osoby, je výroba reklamních materiálů pro umístění na dopravních prostředcích
zajišťována výhradně dodavatelem.
2.9. Instalací, umístěním, se rozumí umístění reklamního spotu nebo reklamního materiálu na reklamní plochu reklamního panelu
nebo jiného reklamního nosiče odpovídající formou (v případě papírového plakátu nebo samolepicí fólie jejich vylepením,
v případě plachty a ostatních reklamních prostředků jejich uchycením, v případě reklamního spotu jejich nahráním a spuštěním
na reklamní ploše) nebo umístění inzerce objednatele především na portálu Flowee.cz. Instalace reklamních materiálů nebo
nahrávání reklamních spotů a inzerce je zajišťována výhradně dodavatelem.
2.10. Reklamní kampaní se rozumí poskytnutí vybraných reklamních ploch objednateli dodavatelem pro realizaci reklamy
objednatele na sjednanou dobu v souladu s uzavřenou smlouvou. Objednateli však nevzniká vlastnické ani jiné právo
k samotné reklamní ploše.
2.11. Základní doba reklamní kampaně u reklamních ploch na stavbách pro reklamu a u obdobných reklamních ploch činí 4 týdny,
tedy od 1. dne příslušného kalendářního měsíce do 28. dne příslušného kalendářního měsíce, resp. do 27. dne v měsíci únor.
U rotund činí doba reklamní kampaně 14 dní dle pravidel pro instalaci reklamních materiálů na rotundu. U dopravních
prostředků činí doba reklamní kampaně minimálně 1 měsíc, dle individuálního ujednání. U reklamního spotu a inzerce je doba
reklamní kampaně individuální. Objednatel bere na vědomí, že doba reklamní kampaně u reklamního spotu koresponduje s
povozní dobou příslušné reklamní plochy. Objednatel bere na vědomí a výslovně s tím souhlasí, že reklamní materiály
objednatele budou na příslušné reklamní plochy instalovány v průběhu ujednané doby reklamní kampaně, a to tak, aby byly
zachovány lhůty uvedené v čl. V. těchto obchodních podmínek.
III. Reklamní smlouva
3.1. Reklamní kampaň, na základě které dodavatel poskytuje objednateli reklamní plochy k instalaci reklamních materiálů,
reklamních spotů nebo inzerce objednatele včetně souvisejících služeb, je realizována na základě smlouvy o poskytování
obchodních a mediálních služeb, objednávek nebo rámcové smlouvy s uplatňováním průběžných dílčích objednávek
(společně dále také jen „smlouva“ nebo „reklamní smlouva“). Smlouvy jsou uzavřené v souladu s těmito obchodními
podmínkami a § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
3.2. Návrh na uzavření smlouvy uplatňuje objednatel u dodavatele. Návrh musí obsahovat zejména identifikaci smluvních stran;
specifikaci vybraných reklamních panelů a reklamních ploch, o které má objednatel zájem, jejich přesné umístění, u reklamy na
portálu specifikaci formátu reklamy a sekci pro její umístění; datum zahájení a skončení reklamní kampaně; smluvenou
odměnu; u reklamního spotu dále frekvenci promítání, délku a popis reklamního spotu a u inzerce v podobě PR článku nebo
videa popis příslušné inzerce. Realizován bude pouze návrh, který bude dodavatelem odsouhlasen.
3.3. Smlouva je uzavřena jejím podepsáním poslední ze smluvních stran a jejím doručením druhé smluvní straně, nebo prvním
dnem umístění reklamy objednatele na reklamní plochu v případě, že dodavateli byla doručena objednatelem podepsaná
smlouva ve znění odsouhlaseném smluvními stranami nebo pokud byl obsah smlouvy odsouhlasen pověřenou osobou
objednatele.
3.4. Smlouva objednatele je dodavatelem archivována a není přístupná třetím osobám.
IV. Zrušení objednávky (storno)
4.1. Objednatel je oprávněn před započetím poskytování služeb dodavatelem smlouvu, případně dílčí objednávku, písemně /i
prostřednictvím ve smlouvě uvedeného emailu/ vypovědět (zrušit) za následujících podmínek:
a) v případě že ke zrušení smlouvy/ dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období do 91. dne včetně před ve
smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, nemusí objednatel za toto zrušení platit
dodavateli žádný poplatek ani jinou sankci;
b) v případě, že ke zrušení smlouvy/ dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období od 90. do 61. dne včetně před
ve smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli
tzv. stornovací poplatek ve výši 25 % z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch;
c) v případě, že ke zrušení smlouvy/ dílčí objednávky ze strany objednatele dojde od 60. do 31. dne včetně před ve
smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli tzv.
stornovací poplatek, a to ve výši 50 % z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch;
d) v případě, že ke zrušení smlouvy/ dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období od 30. dne včetně do
sjednaného dne zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli tzv. stornovací poplatek, a to ve
výši 100% z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch.
Oprávnění zrušit smlouvu/ dílčí objednávku objednatelem se nevztahuje na smlouvy/ dílčí objednávky v případě, jedná-li se o
barterové plnění.
4.2. Dodavateli nárok na stornovací poplatky nevznikne pouze v případě, že objednatel obstará pro dodavatele jiného objednatele,
který bude reklamní plochy užívat za stejných nebo výhodnějších podmínek pro dodavatele a dodavatel vysloví s tímto jiným
objednatelem písemný souhlas.
4.3. Byl-li ve zrušené smlouvě/ dílčí objednávce dle odst. 4.1. OP sjednán závazek dodavatele vyrobit pro objednatele reklamní
materiály, reklamní spot nebo inzerci, zaplatí objednatel dodavateli kromě stornovacího poplatku v příslušné výši i cenu mezi
nimi smluvenou za výrobu reklamních materiálů, reklamního spotu nebo inzerce, zadal-li je dodavatel již k výrobě, včetně
nákladů souvisejících.
V. Dodání reklamních materiálů, reklamních spotů, inzerce, grafických podkladů
5.1. Objednatel umožní dodavateli včasnou instalaci reklamních materiálů na reklamní plochy jejich dodávkou v potřebném počtu
a kvalitě na dohodnuté místo nejpozději 7 pracovních dnů před plánovanou instalací reklamních materiálů. Objednatel umožní
dodavateli včasné nahrání reklamního spotu na reklamní ploše, příp. včasné umístění inzerce jejich řádným dodáním na
dohodnuté místo v potřebné kvalitě a s potřebnými parametry alespoň 7pracovních dní před plánovaným zahájením vysílání
reklamních spotů, případně umístěním inzerce. Zajišťuje-li výrobu reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů pro
objednatele dodavatel, dodá objednatel dodavateli grafické podklady pro výrobu reklamních materiálů, inzerce nebo
reklamního spotu (texty, loga, veškerou grafiku či hudební stopu, detailní popis) dle technických specifikací dodavatele
alespoň 10 pracovních dní před plánovanou instalací reklamních materiálů, inzerce, příp. vysíláním reklamních spotů, a u
reklamních materiálů na reklamních plochách na dopravních prostředcích alespoň 20 pracovních dní před jejich plánovanou
instalací na reklamní plochy na dopravních prostředcích.
5.2. Lhůta pro dodání reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů dodavateli se počítá nejdříve ode
dne uzavření smlouvy, případně ode dne zaplacení zálohy, je-li dané mezi smluvními stranami sjednáno. Uzavření smlouvy v
době, kdy není zachována lhůta pro včasné dodání reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů nebo grafických
podkladů, nemá vliv na délku lhůty uvedené v čl. V odst. 5.1. OP. Nedodržení lhůty dodávky reklamních materiálů nebo jejich
množství, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů nemůže v žádném případě změnit termín počátku reklamní
kampaně a nebude ani důvodem k vyžadování prodloužení konečného termínu trvání reklamní kampaně, změny frekvence
promítání inzerce nebo vysílání reklamních spotů či uplatnění jakýchkoliv sankcí směřujících vůči dodavateli ze strany
objednatele.
5.3. Objednatel po telefonické dohodě s pověřenou osobou dodavatele dodá reklamní materiály na adresu skladu dodavatele
nebo na místo určené pověřenou osobou dodavatele. Grafické podklady, inzerci a reklamní spot dodá objednatel dodavateli
na emailovou adresu: podklady@bigmedia.cz a zároveň na emailovou adresu příslušné kontaktní osoby dodavatele, nebudeli ujednáno jinak. Reklamní materiály, inzerci, reklamní spoty nebo grafické podklady je pro zachování lhůt potřeba dodat
v provozní době: po-čt: 9:00 – 16:00, pá: 9:00-15:00.
5.4. Dodavatel provede instalaci reklamních materiálů na reklamní plochu nejpozději do 3 kalendářních dnů od zahájení reklamní
kampaně a zajistí umístění inzerce a promítání reklamního spotu ve sjednané době reklamní kampaně, vše za předpokladu,
že reklamní materiály, inzerce, reklamní spot nebo grafické podklady budou dodavateli především řádně dodány v termínech
uvedených v čl. V odst. 5.1. OP. V případě jejich pozdního dodání garantuje dodavatel termíny, specifikované v těchto
obchodních podmínkách, posunuté o tolik dní, o kolik je objednatel s dodáním reklamních materiálů, inzerce, reklamních
spotů nebo grafických podkladů dodavateli v prodlení; dodavatel však vyvine maximální úsilí o zkrácení termínů v těchto
případech. Dodavatel je rovněž oprávněn instalovat reklamní materiály na reklamní plochy před prvním dnem příslušné
reklamní kampaně, s čímž objednatel výslovně souhlasí. U reklam na dopravních prostředcích je dodavatel oprávněn
deinstalovat reklamní materiály nejdříve tři pracovní dny před termínem skončení reklamní kampaně. Nic z daného však
nebude mít žádný vliv na sjednanou odměnu a konečné datum trvání reklamní kampaně.5.5. Nedodrží-li dodavatel termín instalace reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů jak je uvedeno v čl. V odst. 5.4.
OP, má objednatel nárok na poskytnutí slevy v alikvotní výši z odměny, odpovídající dnům, kdy byl dodavatel v prodlení
s jejich instalací a u reklamních spotů odpovídají době, kdy byl dodavatel s instalací reklamního spotu v prodlení, případně
dodavatel zkrátí frekvenci promítaného reklamního spotu nebo prodlouží konečný termín promítání reklamního spotu tak, aby
bylo množství promítnutých reklamních spotů vyrovnáno. Dané neplatí pro případ, kdy posun v instalaci reklamních materiálů,
inzerce nebo nahrání reklamního spotu bude zaviněn mimořádnými klimatickými podmínkami nebo zásahem vyšší moci (jež
je definována v čl. VIII. odst. 8.7. OP).
5.6. Bude-li objednatel užívat reklamní plochy po dobu více reklamních kampaní po sobě jdoucích, je oprávněn ve smlouvě
požadovat, aby na jím objednané reklamní ploše byl reklamní materiál umístěn po dobu více reklamních kampaní po sobě
jdoucích, aniž by byly plochy po uplynutí každé reklamní kampaně zaslepovány (odstraněny).
5.7. Objednatel se zavazuje, že bude dodavateli na každou reklamní kampaň dodávat vždy větší počet kusů reklamních materiálů
- alespoň 10% náhradních reklamních materiálů ze sjednaného množství, které budou dodavatelem použity k opravám na
reklamních plochách, a dané množství bude neprodleně dorovnávat v případě, že budou užity i náhradní reklamní materiály.
5.8. Dodavatel provede (pořídí) o instalaci reklamních materiálů nebo reklamních spotů fotodokumentaci, kterou do 25
kalendářních dnů od započetí reklamní kampaně nebo ode dne dodání reklamních materiálů nebo reklamních spotů, byly-li
objednatelem dodány po začátku reklamní kampaně, zpřístupní objednateli pod vygenerovaným heslem na svých
internetových stránkách, nebo ji na vyžádání zašle objednateli v zachované lhůtě na jeho emailovou adresu.
Fotodokumentace má pouze informační charakter a slouží jako podklad o provedené instalaci reklamních materiálů nebo
reklamních spotů. V případě většího počtu reklamních ploch může být provedena pouze průřezová fotodokumentace. U reklamních ploch na/v dopravních prostředcích bude dodavatel provádět průřezovou fotodokumentaci. U reklamního spotu
může být fotodokumentace nahrazena videozáznamem na jednom z reklamních zařízení.
5.9. Dodavatel nezajišťuje archivaci inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů, ani nezajišťuje uskladnění reklamních
materiálů po skončení reklamní kampaně. Veškeré reklamní materiály budou dodavatelem do 15. dne ode dne skončení
příslušné reklamní kampaně zlikvidovány, nedohodnou-li se smluvní strany ve smlouvě na jejich zpětném dodání na předem
určené místo a na termínu dodání. Kromě samotné likvidace je dále dodavatel oprávněn s reklamními materiály naložit dle
vlastního uvážení, přičemž tyto reklamní materiály nesmí být použity k jakémukoli veřejnému užití, a to i v případě, že se
jedná o užití bezplatné.
5.10. Dodavatel nezajišťuje automatickou deinstalaci reklamních ploch po skončení reklamní kampaně. Vyžaduje-li objednatel
deinstalaci reklamních ploch, uvede tuto skutečnost ve smlouvě.
VI. Technické specifikace
6.1. Objednatel se zavazuje dodat reklamní materiály, inzerci, reklamní spoty nebo grafické podklady v souladu s technickým listem,
který je veřejně přístupný na internetových stránkách dodavatele. Na vyžádání je dodavatel rovněž poskytne objednateli
zasláním na jím uvedenou emailovou adresu.
6.2. Objednatel odpovídá za kvalitu použitého reklamního materiálu, který předává dodavateli k instalaci, jakož i za kvalitu a obsah
inzerce, reklamního spotu a grafických podkladů, které předává dodavateli pro výrobu, jejich souladu s technickými parametry
uvedenými v technickém listu, dále za splnění (dodržení) technických norem vztahujících se k venkovní reklamě, za grafický a
textový obsah a jejich soulad s právními a etickými normami platnými v ČR. V tomto smyslu se objednatel zejména zavazuje
dodržovat příslušná ustanovení autorského zákona, trestního zákona, zákona o regulaci reklamy, práva k ochranné známce,
atd. Rovněž se objednatel zavazuje, že reklamní kampaň ani reklamní motiv nebude obsahovat přímý nebo nepřímý odkaz či
jakékoliv označení poškozující zájmy nebo postavení dodavatele a dále se zavazuje, že reklamní kampaň a reklamní motiv
budou apolitické a nebudou zejména obsahovat žádný politický obsah ani podtext, ani propagovat jakoukoliv politicky
exponovanou osobu nebo politický subjekt, nebude-li smluvními stranami výslovně písemně sjednáno něco jiného. V případě,
že reklama bude využívat prvky umožňující sledování chování uživatele (cookies, apod.) či zpracovávající osobní údaje
uživatele, je objednatel plně odpovědný za soulad takovéto reklamy s právními předpisy, zejména zákonem o zpracování
osobních údajů, souvisejících zákonů i nařízením EPR (EU) 2016/679 a je správcem takových údajů. Tím není dotčeno právo
dodavatele využívat jím sbírané údaje samostatně. V případě, že objednatel poruší byť některý ze závazků sjednaný v tomto
ustanovení, a to i částečně, a třetí osoba bude úspěšně proti dodavateli uplatňovat z titulu tohoto porušení jakékoliv sankce
včetně náhrady škody, zavazuje se objednatel tyto sankce včetně náhrady škody v plném rozsahu dodavateli uhradit. Rovněž
je dodavatel oprávněn realizaci reklamní kampaně předčasně ukončit formou neinstalování reklamních materiálů, inzerce,
reklamních spotů, stažením nebo deinstalací, a smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se
smluvní strany jinak, přičemž taková neinstalace, stažení nebo deinstalace nemá žádný vliv na snížení smluvené odměny a
objednatel je povinen zaplatit dodavateli odměnu za reklamní kampaň v plné výši.
6.3. Dodavatel si dále vyhrazuje právo reklamní kampaň neuskutečnit nebo ukončit dříve, než skončí garantované období reklamní
kampaně, v případě, že bude Radou pro reklamu nebo veřejnoprávními, státními nebo jinými orgány vyzván ke stažení reklamy
nebo mu tento postup bude doporučen nebo bude reklamní kampaň, případně grafický motiv reklamy v rozporu
s hospodářskými zájmy dodavatele. Dodavatel je v takovém případě oprávněn realizaci reklamní kampaně předčasně ukončit
formou neinstalování reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů, stažením nebo deinstalací, a smlouva/ dílčí objednávka
v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, přičemž taková neinstalace, stažení nebo deinstalace
nemá žádný vliv na snížení smluvené odměny a objednatel je povinen zaplatit dodavateli odměnu za reklamní kampaň v plné
výši.
6.4. Dodavatel je dále oprávněn doporučit objednateli změnu vizuálu reklamního motivu a reklamní materiály, inzerci nebo reklamní
spoty s původním reklamním motivem neinstalovat, stáhnout nebo deinstalovat. Objednatel v takovém případě reklamní motiv
po dohodě s dodavatelem změní a upravené reklamní materiály v potřebném počtu, případně inzerci nebo reklamní spot doručí
dodavateli na adresu uvedenou v čl. V. odst. 5.3. OP nejpozději do 3 pracovních dní ode dne zaslání emailové výzvy
dodavatele k úpravě reklamního motivu. Neučiní-li tak objednatel ve stanovené lhůtě a nedomluví-li se smluvní strany jinak,
smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne a reklamní materiály, inzerce nebo reklamní spoty budou
neinstalovány, staženy nebo deinstalovány. Objednatel má v takovém případě nárok na slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí
objednávky ve výši odpovídající rozsahu zaniklé části smlouvy/ dílčí objednávky, nebude-li důvodem pro doporučení změny
reklamního motivu rozpor s některým ze závazků v čl. VI. odst. 6.1., odst. 6.2. nebo 6.3. OP.
6.5. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že na reklamní ploše bude po sobě průběžně promítáno více reklamních spotů
nebo inzerce různých klientů a dodavatel negarantuje objednateli exkluzivitu během reklamní kampaně a dané není důvodem
pro požadování slevy z odměny nebo uplatnění jakýchkoliv sankcí směřujících vůči dodavateli.
6.6. Dodavatel nenese odpovědnost za kvalitativní vady vzniklé při instalaci, způsobené nevhodným reklamním materiálem, za
adhezi, barevnou a rozměrovou stálost a jiné kvalitativní vady projevující se po dobu reklamní kampaně. Na tyto nedostatky je
dodavatel povinen objednatele od jejich zjištění upozornit. Pokud dodavatel takto neučiní, nese veškerou odpovědnost za
vzniklé nedostatky.
VII. Odměna, fakturace
7.1. Za poskytnuté služby náleží dodavateli smluvená odměna. Výše odměny za užívání reklamních ploch v jednotlivých reklamních
kampaních se řídí okamžikem objednání reklamní plochy u dodavatele. Kromě ceny za užívání sjednaných reklamních ploch
jsou v odměně rovněž zahrnuty náklady spojené s dopravou standardních reklamních materiálů (nikoliv nástaveb a jiných
konstrukčních prvků) na dohodnuté místo, s první instalací reklamních materiálů na reklamní plochy jedná-li se o papírový výlep
nebo backlight, a to 1 x za reklamní kampaň, s první instalací inzerce na portál či nahráním reklamního spotu, s údržbou
reklamních ploch a reklamních panelů po celou dobu užívání reklamních ploch, jakož i náklady spojené s pořízením
fotodokumentace dle čl. V odst. 5.8. OP. Všechny ceny a kalkulace jsou uváděny bez DPH a bude k nim připočítáváno DPH
v zákonné výši. Platba se považuje za zaplacenou dnem, kdy byla odpovídající částka připsána na účet dodavatele uvedený na
faktuře.
7.2. V odměně nejsou zahrnuty náklady spojené s výrobou a instalací reklamních materiálů, reklamních spotů a inzerce, vyjma
nákladů na instalaci, které jsou uvedeny v čl. VII odst. 7.1. OP. Tyto jsou objednatelem placeny zvlášť dle kalkulace zaslané
dodavatelem objednateli, není-li smluvními stranami sjednáno jinak. Objednatel rovněž zaplatí zvlášť dodavateli veškeré
náklady spojené s nadstandardním kreativním a technickým řešením přesahujícím rámec standardních reklamních materiálů,
inzerce či reklamních spotů, zejména jejich výrobu, dopravu, instalaci, odstranění, likvidaci, atd. Toto nadstandardní kreativní a
technické řešení musí být přesně popsáno (specifikováno) ve smlouvě. Není-li toto nadstandardní kreativní a technické řešení
ve smlouvě specifikováno, nemůže se objednatel vůči dodavateli s úspěchem dovolávat nápravy nebo odstranění případných
vad instalace reklamních materiálů, reklamních spotů nebo inzerce.
7.3. Smluvní strany se dohodly, že dodavatel má právo požadovat po objednateli zaplacení zálohy. Požádá-li dodavatel objednatele
o zaplacení zálohy, nebo bude-li to smluvními stranami ujednáno ve smlouvě/ dílčí objednávce, je objednatel povinen tuto
zálohu dodavateli na základě zálohové faktury neprodleně zaplatit. Dodavatel není povinen zahájit práce podle smlouvy a
těchto obchodních podmínek, a tím tedy plnit své povinnosti do doby, než bude tato záloha dodavateli zaplacena (připsána na
účet).
7.4. Dodavatel bude objednateli vystavovat příslušné faktury, daňové doklady vždy k 1. dni příslušného kalendářního měsíce,
v němž bude reklamní kampaň probíhat, příp. k 1. dni reklamní kampaně s tím, že splatnost vyúčtované částky uvedené na
daňovém dokladu bude činit 14 dní ode dne jeho vystavení.
7.5. Veškerá odměna, cena, jakož i veškeré další finanční závazky mohou být účtovány dodavatelem v elektronické podobě.
Dodavatel bude takto vystavené daňové doklady zasílat objednateli v elektronické podobě ve formátu PDF na objednatelem
uvedenou emailovou adresu, s čímž objednatel výslovně souhlasí. Objednatel je oprávněn vyjádřit dodavateli nesouhlas s
elektronickou fakturací nejpozději den před vystavením příslušného daňového dokladu dodavatelem. Dané ustanovení nemá
vliv na oprávnění dodavatele zasílat vystavené daňové doklady poštou nebo obdobným způsobem.
7.6. V případě, že bude objednatel v prodlení s placením odměny, zaplatí dodavateli za každý den prodlení smluvní pokutu ve výši
0,05% z dlužné částky. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno ani omezeno právo dodavatele na náhradu škody.
7.7. Dodavatel je oprávněn smlouvu vypovědět bez výpovědní doby pro případ prodlení objednatele se zaplacením odměny, ceny,
či jejich zálohy, jak jsou sjednány dle čl. VII odst. 7.1., 7.2., 7.3. OP nebo dle smlouvy/ dílčí objednávky. V takovém případě je
objednatel povinen zaplatit dodavateli odměnu nebo cenu shora uvedenou v plné výši bez ohledu na ukončení smlouvy.
Dodavatel je současně oprávněn reklamní plochy, na které již byly instalovány reklamní materiály, inzerce nebo reklamní spot
v souladu se smlouvou, která byla ukončena, neinstalovat, stáhnout nebo deinstalovat, a užít pro jiného klienta.
VIII. Ostatní podmínky
8.1. Dodavatel provádí pravidelnou kontrolu stavu reklamních ploch poskytnutých objednateli, jejich údržbu a kontrolu instalovaného
reklamního materiálu, inzerce nebo promítání reklamního spotu. Dodavatel může případné závady reklamních ploch nebo
instalace reklamního materiálu, inzerce i reklamního spotu na příslušné reklamní ploše zjistit sám při vlastních pravidelných
kontrolách reklamních ploch nebo může být na závadu upozorněn objednatelem. Objednatel se zavazuje provádět pravidelnou
kontrolu stavu poskytnutých služeb dodavatelem a případné vady u dodavatele včas písemně/ prostřednictvím emailové adresy
objednatele, uvedené ve smlouvě, uplatnit a upozornit dodavatele na ně. V upozornění musí být objednatelem označena
příslušná reklamní kampaň, uvedena specifikace vady, místo, na kterém se předmětná reklamní plocha nachází, případně i
s přiložením pořízené fotodokumentace příslušné reklamní plochy. Neuplatní-li objednatel vady u dodavatele do tří dnů (u
reklamních spotů a inzerce do 24 hodin) od jejich vzniku, sjednávají si smluvní strany, že uplynutím této lhůty se plnění již
poskytnuté dodavatelem považuje za řádně a včas dodané. Dodavatel se zavazuje, že při vlastním zjištění nebo nahlášení
závady ze strany objednatele tuto závadu, byla-li způsobena zaviněním dodavatele, odstraní do 48 hodin v hlavním městě
Praha, v ostatních lokalitách pak nejpozději do 72 hodin po jejich nahlášení nebo od vlastního zjištění, a dále se zavazuje, že
zajistí u osvětlených reklamních ploch stálou funkčnost reflektorů do 48 hodin v hlavním městě Praha, v ostatních lokalitách pak
nejpozději do 72 hodin po jejich nahlášení, nebo od vlastního zjištění závady na funkčnosti osvětlení. Pokud nebudou dodrženy
výše uvedené lhůty a objednatel poskytl dodavateli veškerou součinnost, má objednatel nárok za každý další den na slevu ve
výši 20 % z částky odpovídající denní odměně za užívání předmětné (poškozené) reklamní plochy do doby odstranění závady.
8.2. V případě technického „výpadku“ při umístění inzerce na portálu nebo při vysílání reklamního spotu zajistí dodavatel dle svých
možností umístění inzerce nebo odvysílání reklamního spotu v náhradním termínu, případně zkrátí smluvenou frekvenci, budeli to možné.
8.3. Objednatel bere na vědomí, že textové chyby u inzerce, které nepozměňují podstatným způsobem smysl ani obsah inzerce,
odchylky v barvě nebo odchylky od rozsahu inzerce nepředstavují vadu inzerce a nezakládají nárok objednatele požadovat po
dodavateli slevu z odměny za inzerci ani jiné nároky. Dodavatel není rovněž povinen kontrolovat vhodnost umístění reklamy
vzhledem k redakčnímu textu nebo jinému redakčnímu obsahu ani vzhledem k ostatním reklamám.
8.4. Vzhledem ke speciálním provozním podmínkám v případě reklamy na dopravních prostředcích bere objednatel na vědomí a
souhlasí s tím, že za splnění předmětu smlouvy se považuje situace, byla-li reklama na dopravních prostředcích umístěna
alespoň po dobu osmdesáti procent (80%) kalendářních dnů z celkově sjednané doby trvání reklamní kampaně. Zároveň
objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že z důvodu mimořádných událostí (např. zajištění náhradní dopravy) mohou
dopravní prostředky s reklamou objednatele vyjíždět i z jiných dep v rámci příslušného města bez ohledu na ujednání
konkrétního depa ve smlouvě. V takovém případě se bude považovat plnění za řádně dodané.
8.5. Dojde-li během reklamní kampaně ke zničení, poškození, ztrátě, k odstranění reklamní plochy, na které jsou umístěny reklamní
materiály nebo reklamní spoty objednatele a jejíž užívání na danou dobu si objednatel ujednal, nebo dodavatel bude povinen
takovouto reklamní plochu odstranit z důvodu zániku nájemní smlouvy nebo obdobného titulu nebo z důvodu výzvy silničně
správního úřadu k odstranění reklamního zařízení dle § 25 nebo § 31 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích či
výzvy jiného správního orgánu, nabídne dodavatel objednateli, bude-li to možné, umístění reklamních materiálů nebo
reklamního spotu na jiné reklamní ploše s obdobnou reklamní hodnotou. Objednatel je v tomto případě povinen se k takovému
návrhu písemně (i prostřednictvím emailu) do tří pracovních dnů ode dne obdržení návrhu vyjádřit. Nevyjádří-li se objednatel v
této lhůtě, mají smluvní strany za to, že s náhradním umístěním reklamních materiálů/ reklamního spotu, navrženým
dodavatelem, objednatel souhlasí. Náklady na případné náhradní umístění reklamních materiálů nese dodavatel. Pokud se
však smluvní strany na náhradním umístění reklamních materiálů/ reklamních spotů nedohodnou nebo reklamní plochy
s obdobnou hodnotou nebudou k dispozici, smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se
smluvní strany jinak, a objednatel bude mít nárok na slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí objednávky ve výši rozsahu zaniklé
části smlouvy/dílčí objednávky odpovídající neposkytnutému plnění. Objednatel bere na vědomí, že reklamní plochy včetně
reklamních motivů mohou být zachyceny v různých mediích a být předmětem různých reportáží nebo článků a prohlašuje, že si
je dané skutečnosti vědom a nebude po dodavateli uplatňovat náhradu vzniklé škody či ušlý zisk.
8.6. Nebude-li v možnostech dodavatele zajistit nápravu při poškození reklamních ploch z důvodu nedostatečného počtu rezervních
reklamních materiálů, není tato skutečnost důvodem pro vymáhání náhrady škody ze strany objednatele, ani není důvodem pro
uplatnění jakýchkoliv dalších sankcí směřujících vůči dodavateli.
8.7. Pokud nebude možné zajistit z důvodu vyšší moci (strany se dohodly, že vyšší mocí rozumí: války, občanské nepokoje, stávky,
havárie, výpadek el. proudu, přerušení nebo omezení poskytování služeb ze strany poskytovatele, ztráta, zničení, vyřazení z
provozu nebo zabavení reklamního panelu, jiného reklamního nosiče či reklamní plochy, změna souvisejících daňových
zákonů, opatření státních orgánů (výzva, rozhodnutí, atd.) a další podobné události, jež mají vliv na schopnost plnění
povinností podle smlouvy a těchto obchodních podmínek a jež se vymykají kontrole smluvních stran), mimořádných
klimatických podmínek nebo z jiných objektivních důvodů provozování některé z reklamních ploch zahrnutých v jednotlivých
smlouvách, zavazuje se dodavatel, bude-li to možné, nabídnout objednateli náhradu obdobné reklamní hodnoty a kvality.
Objednatel je v tomto případě povinen se k takovému návrhu písemně (i prostřednictvím emailu) do tří pracovních dnů ode dne
obdržení návrhu vyjádřit. Nevyjádří-li se objednatel v této lhůtě, mají smluvní strany za to, že s náhradním umístěním
reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů, navrženým dodavatelem, souhlasí. Náklady na případné náhradní
umístění reklamních materiálů nese dodavatel. Pokud se však smluvní strany o náhradním umístění reklamních materiálů nebo
nahrání reklamních spotů či inzerce nedohodnou nebo nebude-li reklamní plocha s obdobnou hodnotou k dispozici, smlouva/
dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, a objednatel bude mít nárok na
slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí objednávky ve výši rozsahu zaniklé části smlouvy/dílčí objednávky
odpovídající neposkytnutému plnění. Objednatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností.
IX. Ujednání týkající se smluv uzavřených se spotřebitelem distančním způsobem
9.1. Objednatel v souladu s § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uzavřením smlouvy s dodavatelem výslovně souhlasí
s tím, že k poskytnutí služeb ze strany dodavatele dojde před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy dle § 1829
občanského zákoníku, v důsledku čehož objednatel není oprávněn odstoupit od smlouvy.
9.2. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku pro uskutečnění smlouvy jsou v běžné výši, závislé na tarifu
telekomunikačních služeb, které objednatel používá.
9.3. Spotřebitel je oprávněn uplatňovat práva z odpovědnosti za vady u dodavatele v souladu s § 2099 an. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník.
X. Závěrečná ujednání
10.1. Smluvní strany se dohodly, že obsah této smlouvy podléhá obchodnímu tajemství a s jako takovým s ním bude zacházeno. V
tomto smyslu se smluvní strany zavazují, že budou instruovat příslušným způsobem své zaměstnance, případně další osoby
(subdodavatele apod.), které s reklamní smlouvou přijdou do styku a zavazují se, aby o smlouvě a jejím obsahu věděly pouze
osoby potřebné pro realizaci ujednaného plnění. Výjimkou z tohoto ujednání je sdělování informací mezi společnostmi v rámci
skupiny BigBoard. Objednatel souhlasí s tím, aby dodavatel nebo skupina BigBoard užívali reklamy a název objednatele
k obchodním prezentacím a uváděním referencí zejména na webových stránkách, sociálních sítích a propagačních
materiálech.
10.2. Dodavatel se jakožto správce osobních údajů, které zpracovává v souvislosti s poskytováním služeb dle čl. I. odst. 1.1.
obchodních podmínek, provozem webových stránek a v souvislosti s případnou další podnikatelskou činností zavazuje, že
bude tyto osobní údaje uchovávat a zpracovávat v souladu s platnými a účinnými právními předpisy, především v souladu s
Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 98/46/ES (dále jen jako „GDPR“) a v
souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění. Informace související s nakládáním
s osobními údaji jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů a v Zásadách užívání síťových identifikátorů, které jsou
k dispozici na webových stránkách dodavatele či v jeho sídle.
10.3. Hovoří-li se v obchodních podmínkách o doručování, rozumí se tím zaslání a faktické doručení příslušné komunikace
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (Česká pošta s.p., PPL CZ, s.r.o., DHL, apod.), veřejné datové sítě z datové
schránky objednatele do datové schránky dodavatele a naopak nebo elektronickou zprávou z domény, u které není rozumných
pochyb, že je užívána výhradně smluvní stranou.
10.4. Obchodní podmínky jsou platné a závazné pro všechny uzavřené reklamní smlouvy, není-li v takovýchto smlouvách stanoveno
jinak. Tyto obchodní podmínky se přikládají ke každé uzavřené smlouvě.
10.5. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněné na internetových stránkách dodavatele http://www.bigmedia.cz/.
10.6. Dodavatel je dále oprávněn změnit znění obchodních podmínek s tím, že tato změna je následně zveřejněna na internetových
stránkách dodavatele, přičemž pro smlouvu jsou rozhodné obchodní podmínky platné a účinné v den uzavření smlouvy ve
znění případných dodatků obchodních podmínek.
10.7. Práva a povinnosti neupravená smlouvou nebo těmito obchodními podmínkami se řídí právním řádem České republiky, resp.
zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a ve vztahu ke spotřebitelům i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
v platném znění.
10.8. Věcně příslušným subjektem pro řešení spotřebitelských sporů dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění, je Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení
spotřebitelských sporů je k nahlédnutí na webových stránkách http://www.coi.cz/.
10.9. Strany prohlašují, že si tyto obchodní podmínky přečetly a že rozumí jejich obsahu.