I. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky společnosti BigMedia, spol. s r.o. upravují podmínky pro poskytování služeb spočívajících v přenechání předem smluvených reklamních ploch objednateli do užívání a služeb souvisejících s tímto užíváním, např. zajištění dopravy reklamních materiálů na dohodnuté místo, provedení vlastního umístění (instalace) reklamních materiálů, reklamních spotů, inzerce, apod., pořízení fotodokumentace o provedeném umístění (instalaci), udržování a opravy reklamních panelů a porušených reklamních materiálů po dobu reklamní kampaně, apod.
1.2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí reklamní smlouvy specifikované v čl. III. odst. 3.1. OP, není-li v reklamní smlouvě stanoveno jinak. V případě rozdílných ustanovení mezi těmito obchodními podmínkami a obchodními podmínkami objednatele, mají ustanovení těchto obchodních podmínek dodavatele vždy přednost. Pokud bude v reklamní smlouvě odlišné ustanovení od těchto obchodních podmínek, platí ustanovení reklamní smlouvy před těmito obchodními podmínkami.
1.3. Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost dne 1. 1. 2025.
II. Výklad pojmů
2.1. Dodavatel (ve smlouvě označen rovněž jako poskytovatel, pronajímatel, zhotovitel, apod.) je právnická osoba, založená a podnikající podle českých právních předpisů, jejímž hlavním předmětem činnosti je reklamní činnost. Tato činnost spočívá mimo jiné v provozování nosičů reklamy – reklamních panelů, resp. poskytování reklamních ploch, které jsou součástí těchto reklamních panelů, jakož i jiných reklamních nosičů či reklamního prostoru, ať již přímo či zprostředkovaně pro reklamu klientů, popř. „promoreklamu“ vlastní. Objednatel bere na vědomí, že dodavatel k výkonu činnosti může užívat poddodavatelů.
2.2. Objednatel (ve smlouvě označen rovněž jako odběratel, zájemce, nájemce, apod.) je právnická osoba, podnikající fyzická osoba, případně fyzická osoba spotřebitel, která má zájem objednat si od dodavatele služby uvedené v čl. I. odst. 1.1. OP, a která bude užívat reklamní plochy pouze pro promoreklamu vlastní, není-li v reklamní smlouvě sjednáno jinak.
2.3. Reklama je jakékoliv sdělení objednatele umístěné po dohodě s dodavatelem na reklamní ploše obchodované dodavatelem na reklamních panelech, na/v dopravních prostředcích, na internetovém portálu Flowee.cz (dále též „portál“), apod.
2.4. Reklamním panelem se rozumí reklamní zařízení s reklamní plochou, které slouží k umístění reklamy. Aktuální seznam reklamních panelů a jejich typů je veden u dodavatele.
2.5. Reklamní plocha označuje část reklamního panelu nebo jiného reklamního nosiče (např. dopravní prostředek) nebo reklamního prostoru (např. portál), na které je instalován reklamní materiál s motivem reklamy, přehráván reklamní spot nebo umístěna inzerce, apod. Objednatel bere na vědomí, že u dopravních prostředků není možné zvolit konkrétní číslo linky, spoje, případně vozu, na které bude reklamní materiál umístěn. Uvedení linky nebo spoje ve smlouvě je orientačního charakteru.
2.6. Reklamním spotem se rozumí digitální reklamní, informativní nebo propagační kampaň krátkého (několikavteřinového) časového úseku bez zvuku v délce dle technického listu dodavatele, která je ve smluvených frekvencích nebo po smluvenou dobu promítána na příslušné digitální reklamní ploše (zpravidla LED obrazovka či digitální CLV).
2.7. Inzercí je označována především, nikoliv však výlučně, reklama na internetovém portálu Flowee.cz v podobě jak grafické, tak PR článku, spotu, apod. Umístění Inzerce na portálu může být na konkrétní pozici vzájemně v pravidelných intervalech prostřídáváno s umístěním dalších maximálně dvou reklam jiných objednatelů.
2.8. Reklamní materiál je libovolný reklamní prostředek, který je možno běžně používanými způsoby instalovat na reklamní plochu konkrétního typu reklamního panelu nebo jiného reklamního nosiče, nevyplývá-li z předmětného ustanovení smlouvy jinak. Zejména jde o papírové plakáty, plachty, samolepicí folie, digitální obsah atd. Reklamním materiálem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí rovněž nástavby, makety, materiál pro inovativní řešení a jiné nadstandardní kreativní a technické řešení. Objednatel bere na vědomí, že u vybraných typů reklamních ploch dle technického listu dodavatele je z důvodu snahy o předejití škod na majetku třetí osoby výroba reklamních materiálů zajišťována výhradně dodavatelem.
2.9. Instalací či umístěním, se rozumí umístění či nahrání reklamního spotu nebo reklamního materiálu na reklamní plochu reklamního panelu nebo jiného reklamního nosiče odpovídající formou (v případě papírového plakátu nebo samolepicí fólie jejich vylepením, v případě plachty a ostatních reklamních prostředků jejich uchycením, v případě reklamního spotu jejich nahráním a spuštěním na reklamní ploše) nebo umístění inzerce objednatele především, nikoliv však výlučně na portálu Flowee.cz. Instalace reklamních materiálů včetně inovativních řešení a nahrávání reklamních spotů a inzerce, jakož i deinstalace, je zajišťována vždy výhradně dodavatelem, není-li ve smlouvě stanoveno jinak.
2.10. Reklamní kampaní se rozumí poskytnutí vybraných reklamních ploch objednateli dodavatelem pro realizaci reklamy objednatele na sjednanou dobu v souladu s uzavřenou smlouvou. Objednateli však nevzniká vlastnické ani jiné právo k samotné reklamní ploše.
2.11. Průřezovou fotodokumentací se rozumí fotografie informativního charakteru o provedené instalaci reklamních materiálů na příslušném typu reklamní plochy během reklamní kampaně. Od klasické fotodokumentace se liší především svým rozsahem.
2.12. Doba reklamní kampaně je individuální, pročež tato je zcela závislá na typu reklamního nosiče. Doba reklamní kampaně bude po dohodě dodavatele a objednatele blíže specifikována v každé z předmětných reklamních smluv, popř. objednávek. Objednatel bere na vědomí, že doba reklamní kampaně u reklamního spotu koresponduje s provozní dobou příslušné reklamní plochy. Objednatel bere na vědomí a výslovně s tím souhlasí, že reklamní materiály objednatele budou na příslušné reklamní plochy instalovány v průběhu ujednané doby reklamní kampaně, a to tak, aby byly zachovány lhůty uvedené v čl. V. těchto obchodních podmínek.
III. Reklamní smlouva
3.1. Reklamní kampaň, na základě které dodavatel poskytuje objednateli reklamní plochy k instalaci reklamních materiálů, reklamních spotů nebo inzerce objednatele včetně souvisejících služeb, je realizována na základě smlouvy o poskytování obchodních a mediálních služeb, objednávek nebo rámcové smlouvy s uplatňováním průběžných dílčích objednávek (společně dále také jen „smlouva“ nebo „reklamní smlouva“). Smlouvy jsou uzavřené v souladu s těmito obchodními podmínkami a ust. § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále též „OZ“).
3.2. Návrh na uzavření smlouvy uplatňuje objednatel u dodavatele. Návrh musí obsahovat zejména identifikaci smluvních stran; specifikaci vybraných reklamních panelů a reklamních ploch, o které má objednatel zájem, jejich přesné umístění, u reklamy na portálu specifikaci formátu reklamy a sekci pro její umístění; datum zahájení a skončení reklamní kampaně a smluvenou odměnu. Realizován bude pouze návrh, který bude dodavatelem odsouhlasen.
3.3. Smlouva je uzavřena jejím podepsáním poslední ze smluvních stran a jejím doručením druhé smluvní straně, nebo prvním dnem umístění reklamy objednatele na reklamní plochu v případě, že dodavateli byla doručena objednatelem podepsaná smlouva ve znění odsouhlaseném smluvními stranami nebo pokud byl obsah smlouvy odsouhlasen pověřenou osobou objednatele.
3.4. Smlouva objednatele je dodavatelem archivována a není přístupná třetím osobám. Z tohoto ustanovení však platí výluka pro účely možnosti poskytnutí součinnosti orgánům veřejné moci, orgánům státní správy, a dále též pro případ postoupení pohledávek ze smluv plynoucích, se kteroužto skutečností objednatel výslovně souhlasí.
IV. Zrušení objednávky (storno)
4.1. Objednatel je oprávněn před započetím poskytování služeb dodavatelem smlouvu, případně dílčí objednávku, písemně / i prostřednictvím ve smlouvě uvedeného emailu / vypovědět (zrušit) za následujících podmínek:
a) v případě, že ke zrušení smlouvy/dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období do 91. dne včetně před ve smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, nemusí objednatel za toto zrušení platit dodavateli žádný poplatek ani jinou sankci;
b) v případě, že ke zrušení smlouvy/dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období od 90. do 61. dne včetně před ve smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli tzv. stornovací poplatek ve výši 25 % z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch;
c) v případě, že ke zrušení smlouvy/dílčí objednávky ze strany objednatele dojde od 60. do 31. dne včetně před ve smlouvě/dílčí objednávce sjednaným dnem zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli tzv. stornovací poplatek, a to ve výši 50 % z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch;
d) v případě, že ke zrušení smlouvy/dílčí objednávky ze strany objednatele dojde v období od 30. dne včetně do sjednaného dne zahájení reklamní kampaně, zavazuje se objednatel zaplatit dodavateli tzv. stornovací poplatek, a to ve výši 100% z celkové dohodnuté odměny za užívání stornovaných reklamních ploch.
*Oprávnění zrušit smlouvu/ dílčí objednávku objednatelem se nevztahuje na smlouvy/ dílčí objednávky v případě, jedná-li se o barterové plnění.
4.2. Dodavateli nárok na stornovací poplatky nevznikne pouze v případě, že objednatel obstará pro dodavatele jiného objednatele, který bude reklamní plochy užívat za stejných nebo výhodnějších podmínek pro dodavatele a dodavatel vysloví s tímto jiným objednatelem písemný souhlas.
4.3. Byl-li ve zrušené smlouvě / dílčí objednávce ve smyslu odst. 4.1. OP sjednán závazek dodavatele vyrobit pro objednatele reklamní materiály, reklamní spot nebo inzerci, zaplatí objednatel dodavateli kromě stornovacího poplatku v příslušné výši i cenu mezi nimi smluvenou za výrobu reklamních materiálů, reklamního spotu nebo inzerce, zadal-li je dodavatel již k výrobě, včetně nákladů souvisejících.
4.4. Dodavatel si vyhrazuje právo na obměnu reklamních zařízení, resp. reklamních ploch a s tím související úpravu ceny Služeb. Dodavatel je povinen o této změně informovat objednatele minimálně 30 dní před účinností této změny. S ohledem na možný technologický vývoj či vývoj na trhu si dodavatel rovněž vyhrazuje právo na změnu technické specifikace požadavků na technické parametry plakátů a digitálního obsahu dodávaných ze strany objednatele. Dodavatel je povinen o této změně informovat objednatele minimálně 30 kalendářních dní před účinností této změny, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
V. Dodání reklamních materiálů, reklamních spotů, inzerce či grafických podkladů
5.1. Objednatel umožní dodavateli včasnou instalaci reklamních materiálů na reklamní plochy jejich dodávkou v potřebném počtu a kvalitě na dohodnuté místo nejpozději 7 pracovních dnů před plánovanou instalací reklamních materiálů. Objednatel umožní dodavateli včasnou instalaci reklamních spotů na reklamní ploše, příp. včasné umístění inzerce jejich řádným dodáním na dohodnuté místo, v potřebném počtu a kvalitě a s potřebnými parametry, a to nejpozději do 7 pracovních dnů před plánovaným zahájením vysílání reklamních spotů či umístění inzerce. Objednatel zašle dodavateli vždy před začátkem reklamní kampaně náhled reklamy. Zajišťuje-li výrobu reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů pro objednatele dodavatel, dodá objednatel dodavateli grafické podklady pro výrobu reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů (texty, loga, veškerou grafiku, detailní popis) dle technických specifikací dodavatele alespoň 10 pracovních dní před plánovanou instalací reklamních materiálů, inzerce, příp. vysíláním reklamních spotů, a u reklamních materiálů na reklamních plochách na dopravních prostředcích alespoň 20 pracovních dní před jejich plánovanou instalací na reklamní plochy na dopravních prostředcích.
5.2. Lhůta pro dodání reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů dodavateli se počítá nejdříve ode dne uzavření smlouvy / příslušné dílčí objednávky, případně ode dne zaplacení zálohy, je-li zaplacení zálohy mezi smluvními stranami sjednáno. Uzavření smlouvy / dílčí objednávky v době, kdy není zachována lhůta pro včasné dodání reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů, nemá vliv na délku lhůty uvedené v čl. V odst. 5.1. OP. Nedodržení lhůty dodávky reklamních materiálů nebo jejich množství, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů nemůže v žádném případě změnit termín počátku reklamní kampaně a nebude ani důvodem k vyžadování prodloužení konečného termínu trvání reklamní kampaně, změny frekvence promítání inzerce nebo vysílání reklamních spotů či uplatnění jakýchkoliv sankcí směřujících vůči dodavateli ze strany objednatele.
5.3. Objednatel po telefonické dohodě s pověřenou osobou dodavatele dodá reklamní materiály na adresu skladu dodavatele (U Trati 3203/38a, Praha 10, Strašnice) nebo na místo určené pověřenou osobou dodavatele. Grafické podklady, inzerci a reklamní spoty dodá objednatel dodavateli na emailovou adresu: podklady@bigmedia.cz, a zároveň na emailovou adresu příslušné kontaktní osoby dodavatele, nebude-li ujednáno jinak. Reklamní materiály, inzerci, reklamní spoty nebo grafické podklady je pro zachování lhůt potřeba dodat v provozní době: po-čt: 9:00 – 16:00, pá: 9:00-15:00.
5.4. Dodavatel provede instalaci reklamních materiálů na reklamní plochu nejpozději do 3 pracovních dnů od zahájení reklamní kampaně a zajistí umístění inzerce a promítání reklamního spotu ve sjednané době reklamní kampaně, a to vše za předpokladu, že reklamní materiály, inzerce, reklamní spot nebo grafické podklady budou dodavateli především řádně dodány v termínech uvedených v čl. V odst. 5.1. OP. V případě jejich pozdního dodání dodavateli, garantuje dodavatel termíny, specifikované v těchto obchodních podmínkách, posunuté o tolik dní, o kolik je objednatel s dodáním reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů dodavateli v prodlení; dodavatel však vyvine maximální úsilí o zkrácení termínů v těchto případech. Dodavatel je rovněž oprávněn instalovat reklamní materiály na reklamní plochy před prvním dnem příslušné reklamní kampaně, s čímž objednatel výslovně souhlasí. U reklam na dopravních prostředcích je dodavatel oprávněn deinstalovat reklamní materiály nejdříve tři pracovní dny před termínem skončení reklamní kampaně. Nic z daného však nebude mít žádný vliv na sjednanou odměnu a konečné datum trvání reklamní kampaně.
5.5. Nedodrží-li dodavatel termín instalace reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů jak je uvedeno v čl. V odst. 5.4. OP, má objednatel nárok na poskytnutí slevy v alikvotní výši z odměny, odpovídající dnům, kdy byl dodavatel v prodlení s instalací reklamních materiálů a u reklamních spotů odpovídají době, kdy byl dodavatel s instalací reklamního spotu v prodlení, případně dodavatel zkrátí frekvenci promítaného reklamního spotu nebo prodlouží konečný termín promítání reklamního spotu tak, aby bylo množství promítnutých reklamních spotů vyrovnáno. Dané neplatí pro případ, kdy posun v instalaci reklamních materiálů, inzerce nebo nahrání reklamního spotu bude zaviněn mimořádnými klimatickými podmínkami nebo zásahem vyšší moci nebo z důvodu jiných skutečností ve smyslu čl. VIII. odst. 8.6. OP.
5.6. Bude-li objednatel užívat reklamní plochy po dobu více reklamních kampaní po sobě jdoucích, je oprávněn ve smlouvě požadovat, aby na jím objednané reklamní ploše byl reklamní materiál umístěn po dobu více reklamních kampaní po sobě jdoucích, aniž by byly plochy po uplynutí každé reklamní kampaně zaslepovány (odstraněny).
5.7. Objednatel se zavazuje, že bude dodavateli na každou reklamní kampaň dodávat vždy větší počet kusů reklamních materiálů - alespoň 15% náhradních reklamních materiálů ze sjednaného množství, které budou dodavatelem použity k opravám na reklamních plochách, a dané množství bude neprodleně dorovnávat v případě, že budou užity i náhradní reklamní materiály.
5.8. Nedohodnou-li se smluvní strany odlišně, dodavatel provede (pořídí) o instalaci reklamních materiálů nebo reklamních spotů, na ve smlouvě explicitně vyjádřenou žádost klienta, průřezovou fotodokumentaci ve smyslu čl. 2.11. OP, kterou do 25 kalendářních dnů od započetí reklamní kampaně nebo ode dne dodání reklamních materiálů nebo reklamních spotů, byly-li objednatelem dodány po začátku reklamní kampaně, zpřístupní objednateli pod vygenerovaným heslem na svých internetových stránkách, nebo ji na vyžádání zašle objednateli v zachované lhůtě na jeho emailovou adresu s tím, že tato má pouze informační charakter a slouží jako podklad o provedené instalaci reklamních materiálů nebo reklamních spotů. U reklamního spotu může být fotodokumentace nahrazena videozáznamem na jednom z reklamních zařízení, popř. spotlistem u digitálních formátů. Objednatel bere na vědomí, že průřezová či obdobná fotodokumentace mu poskytovaná na základě příslušných ustanovení těchto OP, slouží výhradně pro účely prokázání poskytnutých služeb ze strany dodavatele, tedy že tato není určena ke komerčním účelům. Objednatel není oprávněn tuto poskytovat 3. osobám. V případě nedodržení povinností objednateli tímto ustanovením stanovených by mohlo dojít k porušení příslušných právních předpisů upravujících ochranu osobních údajů osob, pročež v případě takového porušení přejímá objednatel za toto veškerou odpovědnost.
5.9. Dodavatel nezajišťuje archivaci inzerce, reklamních spotů nebo grafických podkladů, ani nezajišťuje uskladnění reklamních materiálů po skončení reklamní kampaně. Veškeré reklamní materiály budou dodavatelem do 15. dne ode dne skončení příslušné reklamní kampaně zlikvidovány, nedohodnou-li se smluvní strany ve smlouvě na jejich zpětném dodání na předem určené místo a na termínu dodání. Kromě samotné likvidace je dále dodavatel oprávněn s reklamními materiály naložit dle vlastního uvážení.
5.10. Dodavatel není povinen zajišťovat automatickou deinstalaci reklamních ploch po skončení reklamní kampaně. Vyžaduje-li objednatel deinstalaci reklamních ploch, uvede tuto skutečnost ve smlouvě, příp. v dílčí objednávce. V opačném případě bude postupováno ve smyslu článku 6.8. těchto OP.
5.11. V případě, že v průběhu realizace reklamní kampaně Rada pro reklamu nebo jiný správní orgán doporučí reklamní kampaň stáhnout nebo dodavatel shledá reklamu, její technické zpracování, grafický či textový obsah v rozporu s požadavky dle čl. VI. odst. 6.2. OP, provozními a technickými podmínkami, uzavřenou reklamní smlouvou, či v případě, že by reklama mohla vyvolat veřejné pohoršení či poškodit zájmy dodavatele či zájmy majitelů reklamních ploch, nebo pojme-li dodavatel o některé z těchto skutečností důvodné podezření, je objednatel povinen do 3 dnů od informování o takové skutečnosti ze strany dodavatele, dodat jinou reklamu odpovídající výše uvedeným podmínkám a jednostranným prohlášením vyloučit odpovědnost dodavatele v souvislosti s dalším provozováním dotčené reklamy. V případě, že objednatel ve stanovené lhůtě nedodá jinou reklamu či neučiní jednostranné prohlášení o vyloučení odpovědnosti dodavatele či v případě, že ani jednostranné prohlášení o vyloučení odpovědnosti dodavatele nezabrání poškození nebo ohrožení zájmů dodavatele a majitelů majetku užívaného dodavatelem k reklamní činnosti, zejména osob uvedených v čl. VI odst. 6.2. těchto OP, je dodavatel oprávněn reklamu bezodkladně i bez souhlasu objednatele neinstalovat nebo odstranit. Dojde-li k neinstalaci či k odstranění reklamy v důsledku skutečností uvedených v tomto odstavci, je objednatel povinen uhradit dodavateli cenu za realizaci a provozování reklamy v plné výši sjednané v reklamní smlouvě. Dodavatel neodpovídá objednateli za škodu, která mu vznikne v důsledku stažení reklamy z důvodů uvedených v tomto odstavci tohoto článku OP.
VI. Technické specifikace
6.1. Objednatel se zavazuje dodat reklamní materiály, inzerci, reklamní spoty nebo grafické podklady dle předem schváleného náhledu v souladu s technickým listem, který dodavatel na vyžádání poskytne objednateli zasláním na jím uvedenou emailovou adresu.
6.2. Objednatel odpovídá za kvalitu použitého reklamního materiálu, který předává dodavateli k instalaci, jakož i za kvalitu a obsah inzerce, reklamního spotu a grafických podkladů, které předává dodavateli pro výrobu, jejich souladu s technickými parametry uvedenými v technickém listu, dále za splnění (dodržení) technických norem vztahujících se k venkovní reklamě, za grafický a textový obsah a jejich soulad s právními a etickými normami platnými v ČR a Kodexem reklamy vydaným Radou pro reklamu. V tomto smyslu se objednatel zejména zavazuje dodržovat příslušná ustanovení autorského zákona, trestního zákona, zákona o regulaci reklamy, práva k ochranné známce, Kodex reklamy vydaným Radou pro reklamu, atd. Rovněž se objednatel zavazuje, že reklamní kampaň ani reklamní motiv nebude obsahovat přímý nebo nepřímý odkaz či jakékoliv označení poškozující zájmy nebo postavení dodavatele a dále se zavazuje, že reklamní kampaň a reklamní motiv budou apolitické a nebudou zejména obsahovat žádný politický obsah ani podtext, ani propagovat jakoukoliv politicky exponovanou osobu nebo politický subjekt, nebude-li smluvními stranami výslovně písemně sjednáno něco jiného. V případě, že reklama bude využívat prvky umožňující sledování chování uživatele (cookies, apod.) či zpracovávající osobní údaje uživatele, je objednatel plně odpovědný za soulad takovéto reklamy s právními předpisy, zejména zákonem o zpracování osobních údajů, souvisejících zákonů i nařízením EPR (EU) 2016/679 a je správcem takových údajů. Tím není dotčeno právo dodavatele využívat jím sbírané údaje samostatně. V případě, že objednatel poruší byť některý ze závazků sjednaný v tomto ustanovení, a to i částečně, a třetí osoba bude úspěšně proti dodavateli uplatňovat z titulu tohoto porušení jakékoliv sankce včetně náhrady škody, zavazuje se objednatel tyto sankce včetně náhrady škody v plném rozsahu dodavateli uhradit. Rovněž je dodavatel oprávněn realizaci reklamní kampaně předčasně ukončit formou neinstalování reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů, stažením nebo deinstalací, a smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, přičemž taková neinstalace, stažení nebo deinstalace nemá žádný vliv na snížení smluvené odměny a objednatel je povinen zaplatit dodavateli odměnu za reklamní kampaň v plné výši. Reklamní materiál dále nesmí, za předpokladu jeho umístění na majetku níže popsaných společností, jakýmkoliv způsobem porušovat zájmy těchto obchodních společností, tedy společnosti České dráhy, a.s., IČO: 709 94 226, se sídlem Nábřeží L. Svobody 1222, Praha 1, PSČ: 110 15 (dále též „České dráhy a.s.“), obchodní společnosti Správa železnic, státní organizace, IČO: 709 94 234, se sídlem Praha 1, Nové Město, Dlážděná 1003/7, PSČ: 110 00 či Ministerstva dopravy České republiky. Za předpokladu naplnění skutkové podstaty blíže specifikované ve větě předchozí je dodavatel oprávněn k uložení sankce - smluvní pokuty znějící na částku 100.000,- Kč za každou jednotlivou reklamu a každý započatý den, kdy je na reklamní nosič umístěna reklama poškozující obchodní zájmy těchto subjektů.
6.3. Dodavatel si dále vyhrazuje právo reklamní kampaň neuskutečnit nebo ukončit dříve, než skončí garantované období reklamní kampaně, v případě, že bude Radou pro reklamu nebo veřejnoprávními, státními nebo jinými orgány vyzván ke stažení reklamy nebo mu tento postup bude doporučen nebo bude reklamní kampaň, případně grafický motiv reklamy v rozporu s hospodářskými zájmy dodavatele. Dodavatel je v takovém případě oprávněn realizaci reklamní kampaně předčasně ukončit formou neinstalování reklamních materiálů, inzerce, reklamních spotů, stažením nebo deinstalací, a smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, přičemž taková neinstalace, stažení nebo deinstalace nemá žádný vliv na snížení smluvené odměny a objednatel je povinen zaplatit dodavateli odměnu za reklamní kampaň v plné výši.
6.4. Dodavatel je dále oprávněn doporučit objednateli změnu vizuálu reklamního motivu a reklamní materiály, inzerci nebo reklamní spoty s původním reklamním motivem neinstalovat, stáhnout nebo deinstalovat. Objednatel v takovém případě reklamní motiv po dohodě s dodavatelem změní a upravené reklamní materiály v potřebném počtu, případně inzerci nebo reklamní spot doručí dodavateli na adresu uvedenou v čl. V. odst. 5.3. OP nejpozději do 3 pracovních dní ode dne zaslání emailové výzvy dodavatele k úpravě reklamního motivu. Neučiní-li tak objednatel ve stanovené lhůtě a nedomluví-li se smluvní strany jinak, smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne a reklamní materiály, inzerce nebo reklamní spoty budou neinstalovány, staženy nebo deinstalovány. Objednatel má v takovém případě nárok na slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí objednávky ve výši odpovídající rozsahu zaniklé části smlouvy/ dílčí objednávky, nebude-li důvodem pro doporučení změny reklamního motivu rozpor s některým ze závazků v čl. VI. odst. 6.1., odst. 6.2. nebo 6.3. OP.
6.5. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že na reklamní ploše může být, připouští-li toto povaha reklamního zařízení, po sobě průběžně promítáno více reklamních spotů nebo inzerce různých klientů a dodavatel negarantuje objednateli jakoukoliv formu exkluzivity během reklamní kampaně a dané není důvodem pro požadování slevy z odměny nebo uplatnění jakýchkoliv sankcí směřujících vůči dodavateli.
6.6. Odpovědnost za soulad barevnosti grafických podkladů a reklamního materiálu nese dodavatel pouze v případě, že objednatel společně s grafickými podklady dodá dodavateli i barevný nátisk na materiálu, ze kterého má být vyroben předmětný reklamní materiál. Dodavatel nenese odpovědnost za kvalitativní vady vzniklé při instalaci, způsobené nevhodným reklamním materiálem, za adhezi, barevnou a rozměrovou stálost a jiné kvalitativní vady projevující se po dobu reklamní kampaně. Na tyto nedostatky je dodavatel povinen objednatele od jejich zjištění upozornit. Pokud dodavatel takto neučiní, nese veškerou odpovědnost za vzniklé nedostatky.
6.7. Dodavatel si vyhrazuje právo odstoupit s okamžitou účinností od reklamní smlouvy v případě zásahu vyšší moci, provozní tísňové situace nebo z důvodu jiné mimořádné situace. Pro účely této smlouvy se zásahem vyšší moci, provozní tísňovou situací nebo jinou mimořádnou situací rozumí jakákoliv událost, za kterou žádná ze smluvních stran neodpovídá a která podstatným způsobem omezuje nebo ohrožuje splnění předmětu smlouvy, a které nebylo možno ani při vynaložení veškerého úsilí zabránit. Za takovou událost jsou považovány zejména živelné pohromy a přírodní katastrofy, občanské nepokoje, omezení podnikání v ČR, pracovní výluky, výbuchy, stávky, požáry, sabotáže, války, povstání, zásahy vojenských nebo policejních orgánů, poškození či zničení reklamních nosičů, které nejsou ve vlastnictví dodavatele (např. dopravní prostředky) či dodavatelem neovlivnitelné a nepředvídatelné změny provozních a technických podmínek u reklamních nosičů a ploch a případné další události, které jsou mimo moc a kontrolu smluvních stran a způsobí nemožnost plnění závazků pro ně ze smlouvy vyplývajících. Objednatel v těchto případech není oprávněn od reklamní smlouvy odstoupit, přičemž výslovně souhlasí, že v takovém případě je vyloučena aplikace ust. § 1765 a § 1766 OZ a dodavatel je oprávněn postupovat obdobně dle čl. VIII. Odst. 8.6. OP, přičemž náklady na výrobu reklamy nese objednatel a náklady nové instalace reklamy nese dodavatel.
6.8. Pokud objednatel požaduje odstranění reklamy z reklamních nosičů po skončení reklamní kampaně, musí tak učinit písemně nejpozději v objednávce reklamy nebo v reklamní smlouvě. V případě, že objednatel o odstranění reklamy z reklamních nosičů po skončení reklamní kampaně požádá později, je dodavatel povinen reklamu z reklamních nosičů po skončení reklamní kampaně odstranit, avšak objednatel je povinen dodavateli uhradit servisní poplatek spojený s odstraněním reklamy z reklamních nosičů v souladu s ceníkem přeinstalace. V případě, že objednatel nepožaduje odstranění reklamy z reklamních nosičů po skončení reklamní kampaně, má dodavatel právo ponechat bezúplatně po skončení reklamní kampaně reklamu instalovanou na reklamních nosičích.
VII. Odměna, fakturace
7.1. Za poskytnuté služby náleží dodavateli smluvená odměna. Výše odměny za užívání reklamních ploch v jednotlivých reklamních kampaních se řídí ceníkem, kterýžto je platný pro období, ve kterém má probíhat předmětná reklamní kampaň. Není-li ceník ke dni objednání reklamní plochy pro konkrétní reklamní kampaň u dodavatele znám, tedy za předpokladu, že není možné cenu určit ve smyslu věty předchozí, platí pro tuto reklamní kampaň ceník platný ke dni učinění objednávky. Všechny ceny a kalkulace jsou uváděny bez DPH a bude k nim připočítáváno DPH v zákonné výši. Platba se považuje za zaplacenou dnem, kdy byla odpovídající částka připsána na účet dodavatele uvedený na faktuře.
7.2. V odměně nejsou zahrnuty náklady spojené s výrobou a instalací reklamních materiálů, reklamních spotů a inzerce, s výjimkou nákladů spojených s dopravou standardních reklamních materiálů (nikoliv nástaveb a jiných konstrukčních prvků) na dohodnuté místo a s první instalací reklamních materiálů na vybrané reklamní plochy, přičemž platí, že o skutečnosti, že by tyto náklady neměly být zahrnuty v odměně, bude objednatel vždy předem informován. Za předpokladu, že náklady nebudou součástí odměny, budou tyto objednatelem placeny zvlášť dle kalkulace zaslané dodavatelem objednateli, není-li smluvními stranami sjednáno jinak. Objednatel rovněž zaplatí zvlášť dodavateli veškeré náklady spojené s nadstandardním kreativním a technickým řešením přesahujícím rámec standardních reklamních materiálů, inzerce či reklamních spotů, zejména jejich výrobu, dopravu, instalaci, odstranění, likvidaci, atd. Toto nadstandardní kreativní a technické řešení musí být přesně popsáno (specifikováno) ve smlouvě. Není-li toto nadstandardní kreativní a technické řešení ve smlouvě specifikováno, nemůže se objednatel vůči dodavateli s úspěchem dovolávat nápravy nebo odstranění případných vad instalace reklamních materiálů, reklamních spotů nebo inzerce.
7.3. Smluvní strany se dohodly, že dodavatel má právo požadovat po objednateli zaplacení zálohy. Požádá-li dodavatel objednatele o zaplacení zálohy, nebo bude-li to smluvními stranami ujednáno ve smlouvě/ dílčí objednávce, je objednatel povinen tuto zálohu dodavateli na základě zálohové faktury neprodleně zaplatit. Dodavatel není povinen zahájit práce podle smlouvy a těchto obchodních podmínek, a tím tedy plnit své povinnosti do doby, než bude tato záloha dodavateli zaplacena (připsána na účet dodavatele).
7.4. Nedohodnou-li se smluvní strany odlišně, dodavatel bude objednateli vystavovat daňové doklady vždy k 1. dni příslušného kalendářního měsíce, v němž bude reklamní kampaň probíhat, příp. k 1. dni reklamní kampaně s tím, že splatnost vyúčtované částky uvedené na daňovém dokladu bude činit 14 dní ode dne jeho vystavení.
7.5. Veškerá odměna, cena, jakož i veškeré další finanční závazky mohou být účtovány dodavatelem v elektronické podobě. Dodavatel bude takto vystavené daňové doklady zasílat objednateli v elektronické podobě ve formátu PDF na objednatelem uvedenou emailovou adresu, s čímž objednatel výslovně souhlasí. Objednatel je oprávněn vyjádřit dodavateli nesouhlas s elektronickou fakturací nejpozději den před vystavením příslušného daňového dokladu dodavatelem. Dané ustanovení nemá vliv na oprávnění dodavatele zasílat vystavené daňové doklady poštou nebo obdobným způsobem.
7.6. V případě, že bude objednatel v prodlení s placením odměny, ceny či zálohy, zaplatí dodavateli za každý den prodlení smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky. Ustanovením o smluvní pokutě není dotčeno ani omezeno právo dodavatele na náhradu škody.
7.7. Dodavatel je oprávněn smlouvu vypovědět bez výpovědní doby pro případ prodlení objednatele se zaplacením odměny, ceny, či jejich zálohy, jak jsou sjednány dle čl. VII odst. 7.1., 7.2., 7.3. OP nebo dle smlouvy/ dílčí objednávky. V takovém případě je objednatel povinen zaplatit dodavateli odměnu nebo cenu shora uvedenou v plné výši bez ohledu na ukončení smlouvy. Dodavatel je současně oprávněn reklamní plochy, na které již byly instalovány reklamní materiály, inzerce nebo reklamní spot v souladu se smlouvou, která byla ukončena, neinstalovat, stáhnout nebo deinstalovat, a užít pro jiného klienta. Znění tohoto článku se přiměřeně použije i za předpokladu, že smlouva nebude ze strany dodavatele vypovězena.
VIII. Ostatní podmínky
8.1. Dodavatel provádí pravidelnou kontrolu stavu reklamních ploch poskytnutých objednateli, jejich údržbu a kontrolu instalovaného reklamního materiálu, inzerce nebo promítání reklamního spotu. Dodavatel může případné závady reklamních ploch nebo instalace reklamního materiálu, inzerce i reklamních spotů na příslušné reklamní ploše zjistit sám při vlastních pravidelných kontrolách reklamních ploch nebo může být na závadu upozorněn objednatelem. Objednatel je rovněž oprávněn provádět pravidelnou kontrolu stavu poskytnutých služeb dodavatelem a případné vady u dodavatele včas písemně / prostřednictvím emailové adresy osoby, která za dodavatele komunikovala s objednatelem v právní věci obsahu smluvní dokumentace, uplatnit a upozornit dodavatele na ně. V upozornění musí být objednatelem označena příslušná reklamní kampaň, uvedena specifikace vady, místo, na kterém se předmětná reklamní plocha nachází, případně i s přiložením pořízené fotodokumentace příslušné reklamní plochy. Neuplatní-li objednatel vady u dodavatele do tří dnů (u reklamních spotů a inzerce do 24 hodin) od jejich vzniku, sjednávají si smluvní strany, že uplynutím této lhůty se plnění již poskytnuté dodavatelem považuje za řádně a včas dodané. Dodavatel se zavazuje, že při vlastním zjištění nebo nahlášení závady ze strany objednatele tuto závadu, byla-li způsobena zaviněním dodavatele, odstraní do 48 hodin v hlavním městě Praha, v ostatních lokalitách pak nejpozději do 72 hodin po jejich nahlášení nebo od vlastního zjištění, a dále se zavazuje, že zajistí u osvětlených reklamních ploch stálou funkčnost reflektorů do 48 hodin v hlavním městě Praha, v ostatních lokalitách pak nejpozději do 72 hodin po jejich nahlášení, nebo od vlastního zjištění závady na funkčnosti osvětlení. Pokud nebudou dodrženy výše uvedené lhůty a objednatel poskytl dodavateli veškerou součinnost, má objednatel nárok za každý další den na slevu ve výši 20 % z částky odpovídající denní odměně za užívání předmětné (poškozené) reklamní plochy do doby odstranění závady, avšak s výjimkou případů vyšší moci, pro které se shora uvedené lhůty nebudou, za předpokladu nemožnosti plnění ze strany dodavatele, uplatňovat. V případě technického „výpadku“ při umístění inzerce na portálu nebo při vysílání reklamního spotu zajistí dodavatel dle svých možností umístění inzerce nebo odvysílání reklamního spotu v náhradním termínu, případně zkrátí smluvenou frekvenci, bude-li to možné.
8.2. Objednatel bere na vědomí, že textové chyby u inzerce, které nepozměňují podstatným způsobem smysl ani obsah inzerce, odchylky v barvě nebo odchylky od rozsahu inzerce nepředstavují vadu inzerce a nezakládají nárok objednatele požadovat po dodavateli slevu z odměny za inzerci ani jiné nároky. Dodavatel není rovněž povinen kontrolovat vhodnost umístění reklamy vzhledem k redakčnímu textu nebo jinému redakčnímu obsahu ani vzhledem k ostatním reklamám.
8.3. Vzhledem ke speciálním provozním podmínkám v případě reklamy na dopravních prostředcích bere objednatel na vědomí a souhlasí s tím, že za splnění předmětu smlouvy se považuje situace, byla-li reklama na dopravních prostředcích umístěna alespoň po dobu osmdesáti procent (80%) kalendářních dnů z celkově sjednané doby trvání reklamní kampaně. Zároveň objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že z důvodu mimořádných událostí (např. zajištění náhradní dopravy) mohou dopravní prostředky s reklamou objednatele vyjíždět i z jiných dep v rámci příslušného města bez ohledu na ujednání konkrétního depa ve smlouvě. V takovém případě se bude považovat plnění za řádně dodané.
8.4. Dojde-li během reklamní kampaně ke zničení, poškození, ztrátě, k odstranění reklamní plochy, na které jsou umístěny reklamní materiály nebo reklamní spoty objednatele a jejíž užívání na danou dobu si objednatel ujednal, nebo dodavatel bude povinen takovouto reklamní plochu odstranit z důvodu zániku nájemní smlouvy nebo obdobného titulu nebo z důvodu výzvy či rozhodnutí silničně správního úřadu, či výzvy jiného správního orgánu, nabídne dodavatel objednateli, bude-li to možné, umístění reklamních materiálů nebo reklamního spotu na jiné reklamní ploše s obdobnou reklamní hodnotou. Objednatel je v tomto případě povinen se k takovému návrhu písemně (i prostřednictvím emailu) do tří pracovních dnů ode dne obdržení návrhu vyjádřit. Nevyjádří-li se objednatel v této lhůtě, mají smluvní strany za to, že s náhradním umístěním reklamních materiálů/ reklamního spotu, navrženým dodavatelem, objednatel souhlasí. Náklady na případné náhradní umístění reklamních materiálů nese dodavatel. Pokud se však smluvní strany na náhradním umístění reklamních materiálů/ reklamních spotů nedohodnou nebo reklamní plochy s obdobnou hodnotou nebudou k dispozici, smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, a objednatel bude mít nárok na slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí objednávky ve výši rozsahu zaniklé části smlouvy/dílčí objednávky odpovídající neposkytnutému plnění. Objednatel bere na vědomí, že reklamní plochy včetně reklamních motivů mohou být zachyceny v různých mediích a být předmětem různých reportáží nebo článků a prohlašuje, že si je dané skutečnosti vědom a nebude po dodavateli uplatňovat náhradu vzniklé škody či ušlý zisk.
8.5. Nebude-li v možnostech dodavatele zajistit nápravu při poškození reklamních ploch z důvodu nedostatečného počtu rezervních reklamních materiálů, není tato skutečnost důvodem pro vymáhání náhrady škody ze strany objednatele, ani není důvodem pro uplatnění jakýchkoliv dalších sankcí směřujících vůči dodavateli.
8.6. Pokud nebude možné zajistit z důvodu vyšší moci (strany se dohodly, že vyšší mocí rozumí: války, občanské nepokoje, stávky, havárie, výpadek el. proudu, přerušení nebo omezení poskytování služeb ze strany poskytovatele, ztráta, zničení, vyřazení z provozu nebo zabavení reklamního panelu, jiného reklamního nosiče či reklamní plochy, vandalismus, změna souvisejících daňových zákonů, opatření státních orgánů (výzva, rozhodnutí, atd.) a další podobné události, jež mají vliv na schopnost plnění povinností podle smlouvy a těchto obchodních podmínek a jež se vymykají kontrole smluvních stran), mimořádných klimatických podmínek nebo z jiných objektivních důvodů provozování některé z reklamních ploch zahrnutých v jednotlivých smlouvách, zavazuje se dodavatel, bude-li to možné, nabídnout objednateli náhradu obdobné reklamní hodnoty a kvality. Objednatel je v tomto případě povinen se k takovému návrhu písemně (i prostřednictvím emailu) do tří pracovních dnů ode dne obdržení návrhu vyjádřit. Nevyjádří-li se objednatel v této lhůtě, mají smluvní strany za to, že s náhradním umístěním reklamních materiálů, inzerce nebo reklamních spotů, navrženým dodavatelem, souhlasí. Náklady na případné náhradní umístění reklamních materiálů nese dodavatel. Pokud se však smluvní strany o náhradním umístění reklamních materiálů nebo nahrání reklamních spotů či inzerce nedohodnou nebo nebude-li reklamní plocha s obdobnou hodnotou k dispozici, smlouva/ dílčí objednávka v daném rozsahu částečně zanikne, nedomluví-li se smluvní strany jinak, a objednatel bude mít nárok na slevu z odměny dle smlouvy/ dílčí objednávky ve výši rozsahu zaniklé části smlouvy/dílčí objednávky odpovídající neposkytnutému plnění. Objednatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností.
8.7. Objednatel je povinen poskytnout dodavateli veškerou součinnost potřebnou ke splnění závazků dodavatele vyplývajících z reklamní smlouvy. V případě, že objednatel potřebnou součinnost neposkytne, neodpovídá dodavatel za splnění těch svých závazků vyplývajících z reklamní smlouvy, které bez poskytnutí součinnosti objednatele nemohly být uskutečněny. Objednatel není oprávněn objednávat / zprostředkovávat reklamu pro subjekty odlišné od objednatele, ledaže k tomu před uzavřením reklamní smlouvy předloží výslovné pověření. To neplatí, je-li zprostředkování reklamy předmětem podnikání objednatele (takový objednatel dále též jen “reklamní agentura”), přičemž na takovou skutečnost je objednatel povinen dodavatele před uzavřením smlouvy dodavatele výslovně upozornit. Reklamní agentura se zavazuje u dodavatele objednávat výhradně služby a plnění, ke kterým bude výslovně svými klienty oprávněna a které bude mít klientem předem odsouhlasené.
IX. Ujednání týkající se smluv uzavřených se spotřebitelem distančním způsobem
9.1. Objednatel v souladu s ust. § 1837 OZ uzavřením smlouvy s dodavatelem výslovně souhlasí s tím, že k poskytnutí služeb ze strany dodavatele dojde před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku, v důsledku čehož objednatel není oprávněn odstoupit od smlouvy.
9.2. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku pro uskutečnění smlouvy jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.
9.3. Spotřebitel je oprávněn uplatňovat práva z odpovědnosti za vady u dodavatele v souladu s § 2099 a násl. OZ.
X. Závěrečná ujednání
10.1. Smluvní strany se dohodly, že obsah této smlouvy podléhá obchodnímu tajemství a s jako takovým s ním bude zacházeno. V tomto smyslu se smluvní strany zavazují, že budou instruovat příslušným způsobem své zaměstnance, případně další osoby (subdodavatele apod.), které s reklamní smlouvou přijdou do styku a zavazují se, aby o smlouvě a jejím obsahu věděly pouze osoby potřebné pro realizaci ujednaného plnění. Výjimkou z tohoto ujednání je sdělování informací mezi společnostmi v rámci skupiny BigBoard a společnostmi měřícími dosah reklamy a vyhodnocujícími statistická data. Objednatel souhlasí s tím, aby dodavatel nebo skupina BigBoard užívali reklamy a název objednatele k obchodním prezentacím a uváděním referencí zejména na webových stránkách, sociálních sítích a propagačních materiálech.
10.2. Objednatel čestně prohlašuje, že finanční částku, hrazenou ze strany objednatele na účet dodavatele za služby mu ve smyslu smlouvy poskytované, nezískal nezákonným způsobem, nepocházejí z trestné činnosti ani nebyly získány prostřednictvím či v souvislosti s legalizací výnosů z trestné činnosti nebo financováním terorismu ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů. V souvislosti s tímto ustanovením přejímá objednatel veškerou případnou újmu dodavateli v důsledku nepravdivosti tohoto prohlášení vzniklou. Pokud by se toto prohlášení objednatele ukázalo jako nepravdivé, je dodavatel oprávněn tuto smlouvu s okamžitou účinností vypovědět, a to za podmínek čl. 7.7. těchto OP.
10.3. Dodavatel se jakožto správce osobních údajů, které zpracovává v souvislosti s poskytováním služeb dle čl. I. odst. 1.1. OP, provozem webových stránek a v souvislosti s případnou další podnikatelskou činností zavazuje, že bude tyto osobní údaje uchovávat a zpracovávat v souladu s platnými a účinnými právními předpisy, především v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 98/46/ES (dále jen jako „GDPR“) a v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění. Informace související s nakládáním s osobními údaji jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů a v Zásadách užívání síťových identifikátorů, které jsou k dispozici na webových stránkách dodavatele či v jeho sídle.
10.4. Hovoří-li se v obchodních podmínkách o doručování, rozumí se tím zaslání a faktické doručení příslušné komunikace prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (Česká pošta s.p., PPL CZ, s.r.o., DHL, apod.), veřejné datové sítě z datové schránky objednatele do datové schránky dodavatele a naopak nebo elektronickou zprávou z domény, u které není rozumných pochyb, že je užívána výhradně smluvní stranou.
10.5. Obchodní podmínky jsou platné a závazné pro všechny uzavřené reklamní smlouvy, není-li v takovýchto smlouvách stanoveno jinak. Tyto obchodní podmínky se přikládají ke každé uzavřené smlouvě.
10.6. Aktuální znění obchodních podmínek je zveřejněné na internetových stránkách dodavatele http://www.bigmedia.cz/.
10.7. Dodavatel je dále oprávněn změnit znění obchodních podmínek s tím, že tato změna je následně zveřejněna na internetových stránkách dodavatele, přičemž pro smlouvu jsou rozhodné obchodní podmínky platné a účinné v den uzavření smlouvy ve znění případných dodatků obchodních podmínek.
10.8. Práva a povinnosti neupravená smlouvou nebo těmito obchodními podmínkami se řídí právním řádem České republiky, resp. OZ a ve vztahu ke spotřebitelům i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
10.9. Věcně příslušným subjektem pro řešení spotřebitelských sporů dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, PSČ: 120 00, Praha 2. Více informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů je k nahlédnutí na webových stránkách http://www.coi.cz/.
10.10. Strany podpisem obchodní smlouvy / uzavřením objednávky prohlašují, že si tyto obchodní podmínky přečetly a že rozumí jejich obsahu.