
Plánujte své OOH kampaně chytře
BigPlan je nástroj pro plánování a vyhodnocování kampaní venkovní reklamy, který vznikl ve spolupráci společností BigMedia a O2 Media.
Můžete tak s námi realizovat efektivní OOH kampaně přesně zaměřené právě na vaši cílovou skupinu stejně tak, jako jste zvyklí u ostatních mediatypů.
Díky nástroji BigPlan máte i u OOH přehled o mediálním výkonu vaší kampaně
PŘEHLED CÍLOVÝCH SKUPIN
Plánovat a vyhodnocovat své OOH kampaně můžete na několik cílových skupin přesně tak, jak budete potřebovat.
Máte tak jistotu, že vámi vložené prostředky do kampaně jsou vynaloženy maximálně efektivně
DODÁME STANDARDNÍ MEDIÁLNÍ UKAZATELE VAŠÍ KAMPANĚ
Mediální hodnoty, na které jste zvyklí u ostatních mediatypů
CHYTRÉ PLÁNOVÁNÍ VAŠICH KAMPANÍ
Plánování kampaní pomocí BigPlan spočívá ve schopnosti algoritmu porovnat miliardy možných kombinací OOH ploch a vyhledat takovou, která dodá maximální možný výkon vaší kampani. BigPlan hledá takovou kombinaci OOH ploch, která zajistí co nejvyšší počet unikátních zásahů požadované cílové skupiny
Jak BigPlan funguje
Kombinace dat o pohybu uživatelů a sítě venkovní reklamy
BigMedia poskytla data o své síti reklamních nosičů, přičemž pro každý nosič známe jeho přesnou polohu pomocí GPS souřadnic
a azimut, tedy ideální natočení. O2 Media disponuje daty o proudech populace po komunikacích, které proloží sítí našich reklamních zařízení.
Vycházíme z předpokladu, že každé reklamní zařízení je viditelné pod úhlem max. 120° a z max. vzdálenosti, která je specifická pro každý typ
reklamního panelu. Vzniknou nám tím kužely, ve kterých můžeme počítat pohyb populace.
Každého uživatele zahrneme, pokud je během pohybu v kuželu s reklamní plochou v úhlu <60°.
Získáme tak hrubá data o pohybu populace kolem konkrétního reklamního zařízení.
Geografická data
Mobilní uživatelé generují množství geolokačních dat o své poloze. Tato data lze algoritmicky převést na proud populace po
pozemních komunikacích. Díky nim je možné stanovit heat mapy pohybu populace, a to i po jednotlivých cílových skupinách. Výše příklad heat mapy s pohybem populace
kolem reklamních zařízení v Praze, ze které po měsíci vyplyne top 50 reklamních ploch s největším množstvím kontaktních příležitostí.
PŘEHLED CÍLOVÝCH SKUPIN
Plánovat a vyhodnocovat své OOH kampaně můžete na několik cílových skupin přesně tak, jak budete potřebovat.
Plánovat a vyhodnocovat své OOH kampaně můžete na tyto cílové skupiny
Pohlaví
muži
ženy
Věk
8+
18+
18–24
25–39
40–49
50–59
> 60
Zájmy
auto & moto
bydlení, domácnost, zahrada
bydlení, domácnost, zahrada
finance
foodies
kariéra, vzdělávání, zdraví
nákupy, móda
rodiny s dětmi
sport, hry
telekomunikace
pets
drobní podnikatelé
Lokalita
14 krajů
krajská města
77 okresů
Socioek. skupiny
A + B
C
D + E
Detailní popis zájmů, na které můžete plánovat a vyhodnocovat
Auto & Moto
zájemci o nová i ojetá auta a motocykly, fan kluby, výrobci aut
Bydlení & Domácnost & Zahrada
zájemci o rekonstrukce a stavby domů/bytů, realitní kanceláře, obchod s nemovitostmi, nábytek, hobbymarkety
Cestování & Kultura
zájemci o cestování, ubytování, cestovní kanceláře, letenky, volnočasové aktivity, relax
Finance
zájemci o finanční instituce, banky, pojišťovny, finanční poradenství a gramotnost
Foodies
zájemci o recepty, vaření, diety, restaurace, hospody, weby/blogy o jídle, řetězce rychlého občerstvení, festivaly jídla, farmářské trhy, pivovary, on-line nákupy potravin
Kariéra & Vzdělávání & Zdraví
zájemci o vyhledávání zaměstnání, vzdělávání, rekvalifikace, vysoké školy, lékárny, bio
Nákupy & Móda
zájemci o módu, elektroniku, hračky, dárky, kosmetiku, aukce, bazary
Pets
zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře, chovatelské potřeby
Drobní podnikatelé
Rodiny s dětmi
zájemci o dětské portály, hračky, potřeby pro kojence/děti, školy, školky, pediatry
Sporty & Hry
zájemci o sportovní zpravodajství, sporty pro fanoušky i sportovce, hry, sázení, koníčky
Telekomunikace
zájemci o mobilní operátory, telekomunikace, tarify
Jak se tvoří zájmový segment cílové skupiny
Video představuje postup při vytváření zájmového segmentu PETS – zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře či chovatelské potřeby – na který lze cílit kampaně venkovní reklamy.
DODÁME STANDARDNÍ MEDIÁLNÍ UKAZATELE VAŠÍ KAMPANĚ
Na které jste zvyklí u ostatních mediatypů
REACH
Celkový počet unikátních kontaktů s kampaní. Zásah cílové skupiny / celé populace ČR 8+
IMPRESE
Celkový počet všech kontaktů s kampaní ve vybrané cílové skupině a lokalitě / celé populaci ČR 8+
FREKVENCE
Kolikrát průměrně jsou reklamní kampaní zasaženy osoby v cílové skupině / celé populaci ČR 8+
GRP
(Gross Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v celé populaci ČR 8+(jednotlivec může být započítán vícekrát)
TRP
(Target Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v konkrétní cílové skupině (jednotlivec může být započítán vícekrát)
CPT
(Cost Per Thousand) – Cena za tisíc oslovených kontaktů (v Kč)
(porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy, CPT = (cena kampaně / Imprese) x 1 000 kontaktů)
CHYTRÉ PLÁNOVÁNÍ VAŠICH KAMPANÍ
Plánování kampaní pomocí BigPlan spočívá ve schopnosti algoritmu porovnat miliardy možných kombinací OOH ploch a vyhledat takovou, která dodá maximální možný výkon vaší kampani. BigPlan hledá takovou kombinaci OOH ploch, která zajistí co nejvyšší počet unikátních zásahů požadované cílové skupiny

Plánovat a vyhodnocovat můžete zdarma od pěti libovolných ploch

Vámi preferované plochy BigPlan umí doplnit tak, aby daná kombinace vždy generovala maximální zásah vaší cílové skupiny

Plánovat můžete na požadované množství nosičů (maximální reach), na požadovaný zásah (fixní reach) nebo požadovaný rozpočet (budget reach)

Plánování můžete optimalizovat nejen na Reach 1+, tedy co největší počet unikátních zásahů, ale i na Reach 3+, 5+ a 8+ (např. co největší počet zásahů s frekvencí minimálně 3. Do hodnot se tak započtou jen ty osoby, které vaši kampaň viděly minimálně 3x).
MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT
Otázky a odpovědi na vámi často kladené otázky
Na základě skutečného pohybu cílové skupiny kolem ploch kampaně v předcházejícím období kampaně
Na základě skutečného pohybu cílové skupiny kolem ploch kampaně přímo
v období kampaně. Data jsou k dispozici vždy 10 dní po skončení kampaně.
BigPlan umí vyhodnotit i vámi sestavenou a naplánovanou kampaň
BigPlan u každé neosvětlené plochy ví, od kdy daná plocha vzhledem ke stmívání není vidět. Mediální hodnoty se tak u dané plochy započítávají jen po dobu, po kterou je plocha viditelná
1
Klientem zaslané zadání u nás zpracujeme a zadáme do BigPlan rozhraní, kde navolíme požadované parametry kampaně. Zároveň vybereme všechny dostupné OOH plochy, ze kterých bude BigPlan vybírat nejvhodnější kombinaci ploch
2
Samotný výběr a výpočet z miliard možných kombinací probíhá automatizovaně v O2 Media
3
Poté obdržíme nejvhodnější kombinaci ploch, kterou zpracujeme a zasíláme klientovi včetně všech mediálních ukazatelů