× Objevte jak funguje BigPlan Zasáhněte vaší cílovou skupinu Získejte standardní mediální ukazatele Plánujte a vyhodnocujte vaše kampaně Stáhněte si brožuru Poznejte BigPlan ve 130 vteřinách

SMART OOH PLANNING

Plánujte a vyhodnocujte své venkovní reklamní kampaně tak jako nikdy předtím

BigMedia-BigPlan-Logo

PŘEHLED
CÍLOVÝCH SKUPIN

žena,
věk: 18+, učitelka,
zájmy: nákupy, móda

DODÁME
STANDARDNÍ
MEDIÁLNÍ
UKAZATELE
VAŠÍ KAMPANĚ

muž,
věk: 40 – 59 let, manažer,
zájmy: pets

BIGPLAN
NAPLÁNUJE
A VYHODNOTÍ
VAŠE OOH
KAMPANĚ

muž,
věk: 25 – 39 let, programátor,
socioek. skupina A+B

BigMedia-BigPlan-Icon

Poznejte BigPlan ve 130 vteřinách

SMART OOH PLANNING

BigPlan je revoluční nástroj pro plánování a vyhodnocování kampaní venkovní reklamy, který vznikl ve spolupráci společností BigMedia a O2 Media.

BigPlan čerpá big data z pohybu, chování a zájmů

4 milionů uživatelů mobilní sítě O2

(data se přepočítávají na celou populaci ČR 8+ = 9 682 197 lidí)

Ze 4 milionů uživatelů mobilní sítě O2

1,67 milionu používá mobilní internet

V rámci pevné sítě

782 tis. domácností používá pevný internet 217 tis. domácností sleduje O2 TV

Tito zákazníci generují obrovské množství dat o své poloze, své mobilní komunikaci, aktivitě na internetu, při sledování televize, při nákupech v e-shopech a v neposlední řadě při běžné komunikaci se svým mobilním operátorem. Se souhlasem zákazníka jsou tato anonymizovaná a agregovaná data využitelná marketingově pro přesné cílení na konkrétní zákazníky.

Chování a zájmy těchto uživatelů služeb společnosti O2 umožňují jejich přesné rozdělení do vybraných cílových skupin a pro BigPlan už je pak snadné sestavit kampaně přesně zacílené právě na požadovanou cílovou skupinu klienta.

Pohyb SIM karet těchto uživatelů vytváří obrovské objemy dat, která O2 vyhodnocuje a převádí na proud populace po jednotlivých pozemních komunikacích.

BigPlan kombinuje data o pohybu SIM karet uživatelů O2 (přepočítáno na celou populaci ČR 8+) s parametry venkovních reklamních ploch spol. BigPlan-SMART-OOH-PLANNING-spolecnosti-loga na dané pozemní komunikaci.

Výsledkem je pak přesná znalost zásahu každého našeho venkovního reklamního nosiče, a to i podle jednotlivých cílových skupin. (minimální velikost kampaně je 5 ploch)

Pro porovnání: TV kampaně jsou plánovány na základě vzorku 1.850 domácností (4.470 jedinců), tedy na cca 1.000 krát menším vzorku lidí než v případě BigPlanu.

BigMedia BigPlan Porovnani Vzorek

Zdroj: ATO, O2 Media, březen 2017

Zkombinování dat o pohybu uživatelů a sítě venkovní reklamy

BigMedia poskytla data o své síti reklamních nosičů, přičemž pro každý nosič známe jeho přesnou polohu pomocí GPS souřadnic a azimut, tedy ideální natočení. O2 media disponuje daty o proudech populace po komunikacích, které proloží sítí našich reklamních zařízení. Vycházíme z předpokladu, že každé reklamní zařízení je viditelné pod úhlem max. 120° a z max. vzdálenosti, která je specifická pro každý typ reklamního panelu. Vzniknou nám tím kužely, ve kterých můžeme počítat pohyb populace. Každého uživatele zahrneme, pokud je během pohybu v kuželu s reklamní plochou v úhlu <60°. Získáme tak hrubá data o pohybu populace kolem konkrétního reklamního zařízení.

Geografická data

Mobilní uživatelé generují množství geolokačních dat o své poloze. Tato data lze algoritmicky převést na proud populace po pozemních komunikacích. Díky nim je možné stanovit heat mapy pohybu populace a to i po jednotlivých cílových skupinách. Výše příklad heat mapy s pohybem populace kolem reklamních zařízení v Praze, ze které po měsíci vyplyne top 50 reklamních ploch s největším množstvím kontaktních příležitostí.

PŘEHLED
CÍLOVÝCH SKUPIN

žena,
věk: 18+, učitelka,
zájmy: nákupy, móda

Pohlaví

muži

ženy

Věk

< 18

18+

18–24

25–39

40–59

> 60

Zájmy

auto & moto

bydlení, domácnost, zahrada

cestování, kultura

finance

foodies

kariéra, vzdělávání, zdraví

nákupy, móda

rodiny s dětmi

sport, hry

telekomunikace

pets

drobní podnikatelé

Lokalita

14 krajů

77 okresů

Socioek. skupiny

A + B

C

D + E

Auto & Moto

zájemci o nová i ojetá auta a motocykly, fan kluby, výrobci aut

Bydlení & Domácnost & Zahrada

zájemci o rekonstrukce a stavby domů/bytů, realitní kanceláře, obchod s nemovitostmi, nábytek, hobbymarkety

Cestování & Kultura

zájemci o cestování, ubytování, cestovní, kanceláře, letenky, volnočasové aktivity, relax

Finance

zájemci o finanční instituce, banky, pojišťovny, finanční poradenství a gramotnost

Foodies

zájemci o recepty, vaření, diety, restaurace, hospody, weby/blogy o jídle, řetězce rychlého občerstvení, festivaly jídla, farmářské trhy, pivovary, on-line nákupy potravin

Kariéra & Vzdělávání & Zdraví

zájemci o vyhledávání zaměstnání, vzdělávání, rekvalifikace, vysoké školy, lékárny, bio

Jak se tvoří zájmový segment cílové skupiny

Video představuje postup při vytváření nového zájmového segmentu PETS – zájemci o domácí mazlíčky, krmiva, zvířata, veterináře či chovatelské potřeby -, na který lze cílit kampaně venkovní reklamy.

DODÁME
STANDARDNÍ
MEDIÁLNÍ
UKAZATELE
VAŠÍ KAMPANĚ

muž,
věk: 40 – 59 let, manažer,
zájmy: pets

REACH

Celkový počet unikátních kontaktů s kampaní

IMPRESE

Celkový počet kontaktů s kampaní, celkový kumulovaný zásah kampaně

FREKVENCE

Průměrný počet kontaktů s kampaní pro všechny uživatele, kteří měli alespoň 1 kontakt s kampaní (Imprese / Reach)

GRP

(Gross Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % z celkové populace ČR (jednotlivec může být započítán vícekrát)

TRP

(Target Rating Point) – Celkový počet kontaktů s kampaní v % v konkrétní cílové skupině (jednotlivec může být započítán vícekrát)

CPT

(Cost Per Thousand) – Cena za tisíc oslovených kontaktů (v Kč) (porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy, CPT = (cena kampaně / Imprese) x 1 000 kontaktů)

BIGPLAN
NAPLÁNUJE
A VYHODNOTÍ
VAŠE OOH
KAMPANĚ

muž,
věk: 25 – 39 let, programátor,
socioek. skupina A+B

Na maximální zásah vaší cílové skupiny za vámi stanovený mediální rozpočet

Na maximální zásah požadované kombinace cílových skupin

Na vámi požadovaný fixní Reach (celkový počet unikátních kontaktů s kampaní)

Na maximální zásah z požadovaného počtu reklamních ploch

Optimalizace kampaní nejen pro frekvenci Reache 1+, ale i pro 3+, 5+ a 8+
(vysokofrekvenční kampaně)

Post-buy vyhodnocení na základě reálného pohybu osob v daném měsíci vaší kampaně pro vámi stanovenou cílovou skupinu a frekvenci Reache

(minimální velikost kampaně je 5 ploch)

Ukázka podoby reportu plánování měsíční kampaně na maximální zásah požadované cílové skupiny za daný rozpočet klienta

BigMedia Bigplan Planovani Kampane

Příklady srovnání reálných bigboardových kampaní se stejnými kampaněmi připravenými pomocí BigPlanu

BigMedia BigPlan Priklady Srovnani Kampani

Pokud by kampaně zadavatelů byly plánovány pomocí BigPlanu, dosáhly by výrazně lepších výsledků a finanční prostředky zadavatelů by byly vynaloženy efektivněji.

BigMedia-BigPlan-Icon

Poznejte BigPlan ve 130 vteřinách

BigMedia Bigplan Language Options ČESKYENGLISH